تلویزیون «ستاره» باران می‌شود

ستاره‌های هالیوود، یکی یکی راهی تلویزیون می‌شوند

تلویزیون «ستاره» باران می‌شود

از شواهد چنین برمی آید كه ستاره‌های سینما، قصد تسخیر قاب كوچك تلویزیون را دارند و بعد از موفقیت‌های كلان روی پرده سینما، حالا می‌خواهند تماشاگران تلویزیون را هم در اختیار خود بگیرند. البته طی چند سال اخیر تعدادی از بازیگران سرشناس سینما راهی تلویزیون شده و موفقیت‌هایی در آن كسب كرده‌اند. اما تا امروز كسی حتی تصورش را هم نمی‌كرد بازیگران نامداری كه در جدول گیشه نمایش سینماها تاخت و تاز می‌كنند، تن به حضور در مجموعه‌های تلویزیونی بدهند. در دو اقدام كاملا ناهماهنگ، تام كروز و لئوناردو دی‌كاپریو خبر از بازی در دو مجموعه تلویزیونی متفاوت داده‌اند. همزمانی اعلام خبر حضور تلویزیونی این دو ستاره سینما، باعث توجه بیش از حد رسانه‌های گروهی به این موضوع شده است. منتقدان تلویزیونی با عنایت به همین نكته است كه می‌گویند باید در آینده‌ای نزدیك منتظر حضور دیگر ستاره‌های سینما هم در مجموعه‌های تلویزیونی بود.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، لئوناردو دی كاپریو درصدد است با همكاری فیلمساز مورد علاقه‌اش مارتین اسكورسیزی، داستان رمان «شیطان در شهر سفید» را به‌جای فیلمی سینمایی تبدیل به مجموعه‌ای تلویزیونی كند. این در حالی است كه طی چند سال اخیر، همه جا صحبت از ساخت فیلمی سینمایی از این داستان پرتنش و هیجان‌انگیز با بازی دی‌كاپریو بوده است.
داستان رمان اریك لارسن، تلفیقی از ماجراهای واقعی و تخیلات ذهنی نویسنده‌اش بوده است. به گفته منتقدان ادبی، لارسن این تلفیق را به شكلی جذاب و عالی انجام داده است. اما بعد از چند سال تلاش سینمایی، حالا محرز شده كه شیطان در شهر سفید به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی وارد مرحله تولید می‌شود.
هم تولید، هم بازی
مارتین اسكورسیزی در كنار كارگردانی نسخه سینمایی، یكی از تهیه‌كنندگانش هم بود و دی كاپریو هم به واسطه شركت فیلمسازی‌اش آپیان وی، در ساخت فیلم همكاری داشت. او قرار بود نقش اصلی فیلم را هم به عهده بگیرد. ظاهرا قرار نیست تولید نسخه تلویزیونی تفاوت زیادی با نسخه سینمایی بایگانی شده داشته باشد.
اسكورسیزی و دی كاپریو همچنان جزو تهیه‌كنندگان مجموعه خواهند بود. از آنجا كه دی‌كاپریو علاقه بسیار زیادی برای بازی در نسخه سینمایی داشت، اهل فن مطمئن هستند كه او جلوی دوربین نسخه تلویزیونی هم ظاهر خواهد شد.  اسكورسیزی كه قبل از این تهیه‌كننده و مدیر تولید چند مجموعه موفق بوده است، پیش از این از علاقه‌اش برای كارگردانی كارهای تلویزیونی هم صحبت كرده بود. نزدیكان به پروژه شیطان در شهر سفید عقیده دارند اسكورسیزی امتیاز كارگردانی این مجموعه را به فیلمساز دیگری واگذار نخواهد كرد و خودش، پشت دوربین آن قرار خواهد
 گرفت.
همین منابع با اطمینان می‌گویند طی روزهای آینده اسكورسیزی و دی‌كاپریو به صورت رسمی، خبر همكاری‌شان را با مجموعه به عنوان كارگردان و بازیگر اعلام خواهند كرد. به باور منابع نزدیك به مجموعه، علاقه و اشتیاق هر دوی آنها نسبت به داستان رمان لارسن آنقدر زیاد است، كه شانس كار روی آن را به نام خود ثبت خواهند كرد.
داستان رمان لارسن درباره دكتر اچ.اچ.هلمز یك قاتل زنجیره‌ای واقعی است. او به دلیل كارهایی كه انجام داد لقب جك ریپر را گرفت! البته تعداد قتل‌های او به اندازه جك ریپر نبود، اما باعث شهرت بسیار زیادش شد. این مرد نیمه‌روانی در سال 1893 و در جریان برپایی نمایشگاهی در شهر شیكاگو، تعداد زیادی از بازدیدكنندگان را به قتل رساند. از كمپانی برادران وارنر تا پارامونت، اكثر كمپانی‌های بزرگ فیلمسازی به دنبال خرید امتیاز برگردان سینمایی داستان لارسن بودند.
کروز هم می‌آید
در كنار دی‌كاپریو، تام كروز هم این روزها برای تلویزیون دندان تیز كرده است! بازیگر 56 ساله سینما كه بیش از چهار دهه فعالیت موفقیت‌آمیز در هالیوود داشته، به دنبال تولید نسخه‌ای تلویزیونی از فیلم سینمایی «مك گروبر» است. نسخه سینمایی در سال 2010 با هزینه تولیدی ده میلیون دلاری، تنها 9میلیون دلار در آمریكا و دیگر كشورهای دنیا فروش كرد!  این فیلم كمدی ملهم از برنامه پربیننده تلویزیونی «یكشنبه شب زنده» بود.  با گذشت زمان و در مدت‌زمان کوتاهی، مك گروبر تبدیل به یك كالت سینمایی شد و طرفداران پروپاقرصی برای خودش پیدا كرد. در همان دوران تهیه‌كنندگان فیلم، به فكر تولید قسمت دوم آن هم افتادند، اما این موضوع بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده شد. جورما تاكونه كارگردان و یكی از نویسندگان فیلمنامه فیلم می‌گوید: «به این نتیجه رسیده‌ایم كه مجموعه‌ای تلویزیونی براساس داستان فیلم تولید كنیم. احساس می‌كنیم این طوری بهتر جواب می‌دهد. با تام (كروز) صحبت كرده ایم و او آمادگی‌اش را برای همكاری كامل با مجموعه اعلام كرده است. بین هشت تا ده اپیزود خواهد داشت. از آنجا كه از مرحله حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد، صمیمانه امیدوارم كار ساخت مجموعه هر چه زودتر آغاز شود.»
همکاری از جنس تازه
تام كروز در حالی یكی از تهیه كنندگان نسخه تلویزیونی مك گروبر است كه تا قبل از این با قاب كوچك همكاری نداشته است. او در كنار تولید فیلم‌های سینمایی خود، مدیر تولید و تهیه‌كننده مشترك چند فیلم سینمایی دیگر هم بوده است. عوامل تولید مك گروبر می‌گویند، كروز علاقه خاصی به این فیلم داشته و در زمان تولید آن، قصد بازی در نقش اصلی را داشته است. اما تداخل كاری تولید فیلم با بقیه كارهای كروز، مانع از این همكاری شده است. اما حالا كه بحث تولید نسخه تلویزیونی مك گروبر مطرح شده، كروز می‌خواهد سهمی در ساخت آن داشته باشد.
اگر همه چیز به خوبی پیش برود، كروز جای ویل فورته، بازیگر نسخه سینمایی را می‌گیرد.  شخصیت محوری داستان، یك مامور سابق عملیات ویژه است. از او دوباره دعوت به كار می‌شود، تا شخصیت شرور و خطرناك داستان را پیدا و دستگیر كند. در این راه، دو نفر از دوستان مامور به كمك او می‌آیند.   وال كیلمر نقش آدم شرور داستان را بازی كرد و كریستن ویگ و رایان فیلیپ، دوستان همكار مامور عملیات ویژه بودند. برخی از منتقدان عقیده دارند كروز با این مجموعه همكاری نخواهد داشت و اعلام نام او، به منظور جلب توجه عمومی به این پروژه بوده است! خود تام كروز هنوز در این باره اظهارنظری نكرده است.