شخم  در جشنواره

شخم در جشنواره


از ما می‌شنوید مثل بعضی از بچه‌های گروه فرهنگی، بی‌معرفت نباشید كه بعد از دفاع از پایان‌نامه كارشناسی ارشد، همین‌جور دست خالی بلند شده‌اند و آمده‌اند تحریریه. یقین بدانید این امر باعث اختلال جدی در ادامه تحصیل و هشتبلكو شدن مسیر دكتری شما خواهد شد. اصلا هم اشاره خاصی به فرد خاصی نداریم كه ابتدای همین هفته با نمره بالا، پایان‌نامه را ضربه فنی كرده و خوشحال و خندان به روزنامه برگشته! و اما بعد...
این جشنواره تون به تون شده آمد و رفت و تمام شد و ته دیگ‌هایش هم خورده شد و دیگ‌هایش را هم شستند و تمیز كردند و گذاشتند سر جایش و این بچه‌های سینمایی جام‌جم بی‌خیال جشنواره نمی‌شوند. الغرض كه امروز هم
علی آقای رستگار، خبرنگار طناز و خوش قلم در یك ائتلاف درون سرویسی با همكاری صابر خان محمدی یك جبهه واحد تشكیل داده و در یك صف قرار گرفته و صفحات 10 و 11 روزنامه را كنترات برداشته‌اند. این‌كه این دوصفحه راجع به چیست هم باید محضر همایونی شما عرض كنیم صفحه دوبل آقایان ـ كه از قضا در میز فرهنگی هم دقیقا روبه‌روی هم می‌نشینند ـ راجع به رستگاری‌ها و نحسی‌های سیمرغ برای كارگردان‌های جشنواره است.
این موضوع یعنی چه؟ عرض می‌كنیم! رستگار رفته و بیلچه دستش گرفته و تاریخ جشنواره را حسابی شخم زده كه بفهمد هر كارگردانی تا الان چند تا سیمرغ گرفته. در ضمن این شخم زدن هم به نتایج و كشفیات جالبی رسیده كه تشتك هر پژوهشگری را خواهد پراند پروفسور بالتازار گونه! از جمله نتایج و كشفیات حضرت رستگار این‌كه سیمرغ برای بعضی‌ها آمد داشته و برای بعضی‌ها نحسی. بعضی‌ها بعد از گرفتن سیمرغ، مراتب ترقی را آسانسوری رفته‌اند بالا و بعضی دیگر هم با مخ خورده‌اند زمین. دستپخت مشترك ائتلاف رستگار - محمدی را در دو صفحه بعد بخوانید.
 وضعیت مملکت که قمر در عقرب شود طبعا نهضت قورباغه‌ و ابوعطاخوانی هم اوج می‌گیرد. قضیه از چه قرار است؟! انصافا تیتر مطلب پایین همین صفحه را کنار همین ستون نمی‌بینید؟! حضرات قاچاقچی که توی وضعیت شیرتوشیر اقتصادی، سوراخی نیست که دست در آن نکرده باشند این مرتبه سراغ حوزه کتاب و نشر آمده‌اند و تا راه همان اندک نفس ناشران و کتابفروشان بخت برگشته را هم تنگ کنند و از نان خوردن، بیندازند‌شان. خبرنگاران حوزه کتاب روز گذشته به بازدید از سوله‌ای رفتند که چیزی حدود 500 هزار جلد کتاب را در خود جای داده بود و جمیعا فیوز پراندند. مشروح بحث قاچاق را توی همین صفحه بخوانید. در همین صفحه می‌توانید مطلبی هم درباره زنده یاد پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی که به تازگی درگذشته است، بخوانید.