گسترش روابط با رقبای پاكستان

گسترش روابط با رقبای پاكستان

جواد منصوری، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مشكلات و معضلات اقتصادی پاكستان تصریح كرد: دولت این كشور طی چند دهه گذشته تلاش كرد با گسترش ارتباط با عربستان، آمریكا و حتی رژیم صهیونیستی بتواند با دریافت منابع مالی مشكلات خود را حل كند، اما این نوع تعاملات سودی برای پاكستان نداشته است.
وی افزود: پاكستان همچنان در پی آن است كه از منافع دلارهای سعودی بهره بیشتری ببرد، اما این رویه باعث خواهد شد این كشور همچنان به عنوان مطیع بی‌چون و چرای اهداف سعودی در منطقه باشد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این‌كه در حوادث تروریستی اخیر اهمال و سستی پاكستان در مواجهه با گروه‌های ضد‌انقلاب آشكار است خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی ایران می‌تواند روابط نزدیك‌تری با همسایگان پاكستان نظیر هند و برخی كشورهای منطقه داشته باشد و این مساله حتما دولتمردان پاكستان را تحت فشار قرار خواهد داد و پاسخ مناسبی به بی‌توجهی این كشور به قول و قرارهای سابق با ایران خواهد بود.
منصوری در عین حال تصریح كرد مردم پاكستان همواره علاقه‌مند به استمرار دوستی با ایران بودند، اما دولتمردان این كشور در مسیری قرار دارند كه برای جلب منافع مادی خود دست دوستی به سمت كشورهای دشمن و معارض جمهوری اسلامی ایران دراز كردند.