روحانی: قدرت دفاعی ایران، بازدارنده است

روحانی: قدرت دفاعی ایران، بازدارنده است

رئیس‌جمهور، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را برای حراست از منافع كشور دانست و تصریح كرد: هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین یا كشوری را نداشته‌ایم، اما روشن است توانمندی و قدرت ایران در برابر آنهایی كه چشم طمع به سرزمین ما دارند، بازدارنده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی كه به استان هرمزگان رفته است در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش با بیان این‌كه قدرت ایران امروز می‌تواند قدرت منطقه باشد، اظهار كرد: امروز ایران و كشورهای دوست در كنار یكدیگر یك قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها، سرزمین و فضای منطقه هستند و نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیرمنطقه‌ای در این منطقه ندارند.
روحانی تصریح كرد: بندرعباس و همه بنادر جنوب ایران، تنگه هرمز و همه آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ایران از كشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان آن است كه قدرت ایران هرگز تهدیدی برای دیگران نیست.
امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در این مراسم گفت: زیردریایی فاتح سلاح راهبردی است كه حاصل ده سال تلاش، همكاری و هم‌افزایی متخصصان متعهد و توانمند سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و مراكز علمی، پژوهشی و دانشگاهی است.
خانزادی افزود: این زیردریایی امروز به ماموریت اقیانوسی اعزام می‌شود و آماده است در صحنه‌های رزم و علیه هرگونه تهدید سطحی و زیر‌سطحی حضور یابد.وی گفت: امروز به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌ایم كه زیر‌دریایی ساخت متخصصان كشور مظهر اقتدار، مشت ملت و نظام در دریا باشد.