موسیقی فجر ادامه دارد

موسیقی فجر ادامه دارد


جشنواره موسیقی فجر كه از 24 بهمن فعالیت خود را در تهران آغاز كرده بود، امشب در تهران به كار خود پایان می‌دهد. این رویداد اما در 15 استان دیگر هم برگزار شده و تا سوم اسفند ادامه پیدا می‌كند. آن‌طور كه روابط عمومی این جشنواره اعلام كرده در استان‌های لرستان، سمنان، زنجان، فارس، گیلان، كرمانشاه و منطقه آزاد اروند كنسرت‌هایی با حمایت ستاد جشنواره موسیقی فجر  برگزار می‌شود.
 همچنین جشنواره در چند شهر استان خوزستان، مركزی، گلستان، اردبیل، همدان، كرمان، خراسان جنوبی و البرز هم برگزار می‌شود، هر چند هنوز جدول برنامه‌های جشنواره در برخی استان‌ها مشخص نشده اما در برخی دیگر، اجراها شروع شده و فضایی شاد را ایجاد كرده‌اند.
در دوره‌های گذشته و به‌خصوص چند دوره پیش جشنواره اصولا در تهران برگزار می‌شد و دیگر استان‌ها سهمی از این رویداد نداشتند. در دوره‌هایی هم كه جشنواره در دیگر استان‌ها برگزار شده، حضوری به مراتب كمرنگ داشته است.
در این بخش جشنواره گروه‌ها انواع موسیقی را اجرا خواهند كرد و چهره‌های شناخته شده موسیقی هم راهی استان‌ها خواهند شد. كرمانشاه یكی از استان‌های پرترافیك جشنواره است. در این استان گروه‌های زیادی به اجرای موسیقی می‌پردازند و از میان گروه‌ها و هنرمندان شناخته شده گروه رستاك، بهنام بانی، احسان خواجه امیری، گروه وزیری (كیوان ساكت و وحید تاج) و گروه لیان موسیقی اجرا  می‌كنند.
استان فارس هم حسابی در ایام برگزاری جشنواره شلوغ خواهد بود.
علی لهراسبی، رستاك حلاج، سیامك عباسی، حمید حامی، بهنام بانی، مازیار فلاحی، گروه رستاك، رضا یزدانی، حسام‌الدین سراج، گروه نی‌نوازان فارس، گروه محلی ماذون قشقایی، سینا سرلك و بسیاری گروه‌های دیگر در آن به اجرای موسیقی می‌پردازند و در میان اجراهای پرشمار استان گلستان هم نام علیرضا قربانی به چشم می‌خورد.