نسخه Pdf

لجبازی را كنار بگذارید

لجبازی را كنار بگذارید

منصوره نیكوگفتار، روانشناس با اشاره به دلایل این زوج برای دادخواست طلاق گفت:  یكی از مواردی كه می‌تواند روابط زناشویی را تحت‌تاثیر قرار دهد و حتی یك زندگی را به نابودی بكشاند، لج و لجبازی است. وقتی لجبازی بین زن و شوهر اتفاق بیفتد، اگر هیچ‌كدام از آنها سعی نكنند كه این مشكل را بر طرف كنند، زندگیشان رو به نابودی می‌رود. زن و مرد باید مهارت‌های انتقادپذیری را یاد بگیرند و ویژگی‌های منفی همسرشان را با روشی منطقی و مناسب به او بگویند. زیرا اگر طرف مقابل متوجه شود كه از طرف همسرش مورد تحقیر قرار گرفته است، لجبازیش بیشتر و بیشتر می‌شود و همین مساله زندگی مشترك را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
زن و مرد باید پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی را بیاموزند و بلد باشند كه در مواقع حساس چطور رفتار كنند كه زندگیشان به میدان جنگ تبدیل نشود. همیشه صحبت كردن و رفتار منطقی بهترین روش برای از بین بردن اختلاف و گوشزد كردن اشتباه طرف مقابل است. با دعوا و قهر هیچ مساله‌ای در زندگی زناشویی حل نمی‌شود و اتفاقا دعوا و قهر می‌تواند به اختلافات دامن بزند و یك مشكل كوچك را بزرگ‌تر كند.
 برای همین بهتر است زوج‌ها با روش‌های منطقی و
صحبت كردن و گفت‌وگو مشكلات و اختلافاتشان را حل كنند و از زندگی مشتركشان مراقبت كنند. چراكه طلاق و جدایی
هیچ وقت تنها راه حل نیست.
 از سوی دیگر در زندگی مشترك همان‌طور كه از اسمش مشخص است، باید به صورت مشترك درباره موضوعاتی كه به زندگی مربوط است، تصمیم‌گیری كرد.
 درست است كه زن جوان در این ماجرا لجبازی كرده اما شوهرش هم بهتر بود قبل از تصمیم برای استخدام دخترخاله همسرش از او مشورت می‌گرفت و باعث این درگیری نمی‌شد.