نسخه Pdf

دستبرد به خانه مرد كلكسیون دار

دستبرد به خانه مرد كلكسیون دار


فرهاد 47 ساله دزد حرفه‌ای است كه شبانه وارد خانه مرد 63 ساله كلكسیون‌دار شد و اشیای عتیقه و سكه‌های قدیمی را از آنجا دزدید ، اما پیش از فروش اموال سرقتی از سوی ماموران كلانتری گاندی پایتخت بازداشت شد .
سابقه داری؟
بله. چندبار به اتهام سرقت و كلاهبرداری با اشیای عتیقه و سكه‌های قدیمی بازداشت و به زندان افتادم. مدتی حبس بودم و بعد از آزادی از خانه مرد كلكسیون دار سرقت كردم.
از آشنایی‌ات با شاكی بگو؟
بعد از آزادی‌ام مدتی به‌عنوان فروشنده دوره‌گرد اشیا و اموال قیمتی می‌فروختم. یك روز در خیابان منوچهری با شاكی كه مرد بازنشسته‌ای بود، آشنا شدم. بعد از گفت‌وگو با وی متوجه شدم او شیفته اشیای قدیمی و سكه‌های تاریخی است. خانواده او در آمریكا و خودش در خیابان جردن تنها زندگی می‌كرد. زمانی كه پی بردم او در این سال‌ها كلكسیونی از مجسمه و سكه‌های قدیمی و اشیای عتیقه جمع‌آوری كرده و به‌دنبال اشیای قدیمی دیگری هم هست،‌وسوسه شدم از خانه‌اش سرقت كنم.
بعد چه شد؟
چندبار دیگر او را دیدم و وانمود كردم اشیای قدیمی كه در كلكسیونم است را می‌خواهم بفروشم و برای اعتماد او حتی عكس‌هایی كه از اینترنت جمع‌آوری كرده بودم را برایش ارسال كردم تا اعتمادش جلب شود. روزی كه به مهمانی رفته بود برای سرقت به خانه‌اش رفتم. قفل در خانه‌اش را تخریب كردم و دزدگیر را به دلیل این كه خانه قدیمی بود از كار انداختم و اموال عتیقه را سرقت كردم. تلفنم را خاموش كردم و حتی روزی كه قرار بود معامله انجام شود در محل حاضر نشدم.
چطور بازداشت شدی؟
من آگهی فروش اموال و عكس‌های آن را در سایت دیوار گذاشته بودم كه شاكی متوجه ماجرا شد و با لو رفتن موضوع پیش از این‌كه بتوانم اموال سرقتی را كه حدود 500 میلیون تومان ارزش داشت بفروشم، دستگیر شدم. زمان سرقت دوربین مداربسته خانه ورود و خروجم را هم ثبت كرده بود و دیگر راهی برای فراراز جرمم نداشتم.