پرسپولیس؛ بی‌دفاع در مسجد سلیمان

پرسپولیس؛ بی‌دفاع در مسجد سلیمان

برانكو و شاگردانش می‌دانند كه برای ماندن در كورس قهرمانی و ماندن در بالای جدول، به سه امتیاز بازی امروزشان مقابل نفت مسجد سلیمان بیش از هر چیز دیگری نیاز دارند. اما مصدومیت مدافعان اصلی این تیم حالا به دغدغه و چالشی بزرگ برای آنها تبدیل شده است. بعد از مصدومیت هفته گذشته سید جلال حسینی و احتمال دوری حداقل 20 روزه این بازیكن، روز گذشته نیز شجاع خلیل‌زاده دیگر دفاع وسط این تیم مصدوم شد و علاوه بر غیبت در بازی امروز، گفته می‌شود بازی هفته بعد سرخپوشان مقابل صنعت نفت آبادان را هم ممكن است از دست بدهد.
پرسپولیس كه با هشت گل خورده بعد از استقلال بهترین خط دفاع لیگ را دارد، به دنبال سومین برد خارج از خانه خود است. تنها باخت این تیم در لیگ امسال دو هفته پیش و در خانه فولاد رقم خورد و با این حساب پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهند بار دیگر مقابل یك تیم جنوبی امتیاز از دست بدهند.
این چهارمین تقابل دو تیم در تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید و نكته جالب اینجاست كه هر سه بازی قبلی با تساوی به پایان رسیده است. بازی رفت دو تیم در لیگ چهاردهم و در اولین روز مربیگری حمید درخشان در پرسپولیس، با تساوی یک بر یک به پایان رسید و بازی برگشت هم 2 بر 2 تمام شد. در بازی رفت امسال هم كه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بازی بدون گل به پایان رسید. در بازی رفت، هدایت نفت بر عهده عبدا... ویسی بود كه یك هفته بعد از آن بازی از تیم كنار گذاشته شد و علیرضا مرزبان سرمربی این تیم شد. مرزبان طی 14 بازی در لیگ و جام حذفی به سه برد، چهار تساوی و هفت باخت دست پیدا كرده و تیم شهر مسجد سلیمان در حال حاضر با 16 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد. 
پدیده در کورس ماند
روز گذشته نیز چهار بازی از هفته نوزدهم برگزار شد كه در مهم‌ترین آن، پدیده توانست با دو گل یونس شاكری سپیدرود را شكست دهد تا با 38 امتیاز همچنان در كورس قهرمانی بماند. 
در دیگر بازی دیروز نساجی مازندران توانست با دو گل فولاد خوزستان را در خانه‌اش شكست بدهد تا مجید جلالی اولین پیروزی خود را با نساجی به دست آورد. از سوی دیگر، افشین قطبی اولین شكست خود را روی نیمكت فولاد تجربه كرد. فولاد در چهار بازی قبلی كه قطبی روی نیمكتش نشسته، سه پیروزی و یك تساوی به دست آورده بود. در دربی جنوب هم استقلال خوزستان در خانه با نتیجه یک بر یک مقابل صنعت نفت آبادان متوقف شد تا همچنان با 7 امتیاز در قعر جدول باشد. در آخرین بازی هم پیكان توانست بعد از 9 هفته به پیروزی برسد و ماشین‌سازی را در خانه‌اش با یك گل شكست دهد.