افشای رازهای خلق سمفونی هفتم شوستاكویچ در محاصره لنینگراد

كتاب «رهبر اركستر» با ترجمه فاطمه تناسان منتشر شد

افشای رازهای خلق سمفونی هفتم شوستاكویچ در محاصره لنینگراد

كتاب «رهبر اركستر» كه حاوی روایت و جزئیات نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاكوویچ و نقش تاریخی آن در شكستن محاصره لنینگراد است، به فارسی ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
آن‌طور كه روابط عمومی نشر نیماژ به جام‌جم خبر داده، رمان رهبر اركستر نوشته سارا كوئیگلی و با ترجمه فاطمه تناسان توسط نشر نیماژ منتشر و با شمارگان 500 نسخه در دسترس علاقه‌مندان ادبیات و موسیقی قرار گرفت.
این كتاب 416 صفحه دارد و قیمت پشت جلد آن 49 هزار تومان تعیین شده است.
این رمان روایت نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاكوویچ و نقش تاریخی آن در شكستن محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم است؛ تلفیقی از واقعیت و ناگفته‌های خلق این سمفونی در بحبوحه یكی از شدیدترین نبردهای تاریخ جهان با جهان داستانی سارا كوئیگلی كه داستانی پركشش از موسیقی و تلاش برای حفظ عشق را به‌تصویر می‌كشد.
این رمان پس از انتشار در سال 2011 به مدت بیست هفته، پرفروش‌ترین كتاب نیوزیلند بود و پس از آن در كشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، جمهوری چك، فرانسه و تركیه هم با اقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.
در بخشی از این كتاب می‌خوانیم:
«ممكن است پافشاری مرا در دقت به جزئیات مسخره كنند. حتما این خشونت‌ها و سختگیری‌های من را شبیه پیشوای بزرگ رژیم خوف‌انگیزمان می‌دانند! (عادت كرده‌اند این حرف‌ها را درِ گوشی به هم بگویند، از ترس این‌كه مبادا افراد استالین پشت‌ِ در حرف‌های آنها را بشنوند.) شاید همذات خصمانه من بیشتر شبیه هیتلر، بزرگ‌ترین دشمن كشورمان باشد، كه البته این حرف را با صدای بلندتری می‌گویند. من این مقایسه‌ها را می‌شنوم و به نظرم ملال‌آور و در عین حال عادی هستند.»