«حامی» اسیر حواشی

«حامی» اسیر حواشی



حمید حامی، خواننده باكیفیتی است  آن هم در روزگاری كه صداهایی یكشبه به شهرت رسیده‌اند و البته خیلی زود هم فراموش شده‌اند. او درست می‌خواند، پله‌پله بالا آمده‌، اما حالا چند روزی است كه حامی در مخمصه افتاده است.
در روزهای گذشته كنسرت حمید حامی در شیراز با حاشیه همراه شد. فیلمی از اجرای او در شبكه‌های اجتماعی دست به دست چرخید كه گویی وقتی حامی مشغول خواندن است، در مانیتورِ پشتِ سرِ او تصویری مستهجن پخش می‌شود.
چنین اتفاقی فی‌نفسه مورد پذیرش نیست و شاید در هیچ كجای جهان در برگزاری كنسرت‌های رسمی از چنین تصویری استفاده نكنند.
پس به طور حتم باید با مسبب واقعی آن برخورد كرد. مردم در رویدادهای هنری و به‌خصوص كنسرت‌ها می‌خواهند در كنار خانواده‌هایشان در كمال آرامش حضور داشته باشند و از هنر موسیقی لذت ببرند. پس
هر رخدادی كه موجب ایجاد خللی در این زمینه شود، باید مورد پیگیری قرار گیرد.
فارغ از این‌كه مقصر اصلی این ماجرا كیست؛ باید از فضای رسانه‌ای ایجاد شده در روزهای گذشته باعث حاشیه هایی برای حامی شده است.
برخی به استقبال ممنوع‌الفعالیتی حمید حامی رفته‌اند و تیترهایی در این‌باره زدند. تیترهایی كه هیچ منبع موثقی نداشت.
در این میان اما روز گذشته علی ترابی، مدیركل دفتر موسیقی در گفت‌وگو با یكی از رسانه‌ها، به‌صراحت بحث ممنوع‌الفعالیتی حمید حامی را رد كرد تا ثابت شود كه برخی‌ها با صلاح‌دید خود به پیشواز ممنوع‌الفعالیتی حامی رفته‌اند.
ترابی گفته است كه مسؤولیت بررسی موضوع پیش آمده در كنسرت حمید حامی به‌عهده استان فارس است كه مجوز این كنسرت را صادر كرده است.
 كسانی كه تجربه برگزاری كنسرت در سالن‌های مختلف ایران را دارند، به خوبی می‌دانند كه هر تصویر یا فیلمی كه قرار باشد هنگام اجرا یا حتی قبل از اجرا از طریق مانیتورهای صحنه پخش شود، باید نخست به تأیید مسؤولان نظارتی برسد. پس هر موردی در این فیلم‌ها یا تصاویر باشد، خیلی زود مشخص و حذف می‌شود.
به هر روی ماجرا كمی پیچیده است و باید منتظر تحقیق مسؤولان حراستی استان فارس باشیم.
 آنها هستند كه باید مقصر اصلی این ماجرا را پیدا كنند تا پس از روشن شدن ماجرا تصمیمی درست درباره‌اش اتخاذ شود.
ما اما نباید به پیشواز ممنوع‌الفعالیتی خواننده‌ای برویم كه همواره كیفیتی بالا در كارش ارائه كرده است.