خودكشی پس از قتل مادر

خودكشی پس از قتل مادر

 پسر جوان كه از بیماری روحی رنج می‌برد، بعد از دعوا با مادر60 ساله‌اش و قتل هولناك وی، با خوردن قرص برنج به زندگی خودش نیز پایان داد. 
 به گزارش جام‌جم، ساعت  20 و 20 دقیقه شنبه یازدهم اسفند امسال،  مرد جوانی با حضور در كلانتری تهران‌نو در حالی كه بریده بریده صحبت می‌كرد از مرگ مشكوك مادر 60 ساله‌اش به نام زهرا و برادر 32 ساله‌اش حمید در خانه‌شان در كوچه شهید مهاجرانی در محله 
 نیروی هوایی پایتخت خبر داد. با تحقیق اولیه از او معلوم شد زمانی كه به خانه‌شان در طبقه دوم ساختمان پنج طبقه وارد شده با اجساد آنها رو‌به‌رو شده است.
 با اطلاعاتی كه این جوان در اختیار ماموران كلانتری  قرار داد آنها برای بررسی ماجرا  به خانه پدری این مرد جوان رفته و با ورود به آپارتمان طبقه دوم مشاهده كردند كه جسد مادر 60 ساله خانواده كف اتاق  خواب افتاده است. آثار ضرب و جرح بسیاری روی نقاط مختلف بدن او وجود داشت. علاوه بر آن بیش از ده ضربه چاقو به گردن و گلویش و بیش از 20 ضربه به شكم وی اصابت كرده بود. این در حالی بود كه ماموران كلانتری تهران‌نو، جسد پسر جوان را در اتاق نشیمن یافتندكه  بسته خالی قرص برنج در نزدیكی وی افتاده بود.
 به نظر می‌رسید او براثر خوردن قرص‌های برنج فوت كرده است.   ماموران با كشف اجساد مادر و پسر متوجه شدند كه  وسایل خانه آنچنان به‌هم‌ریخته نیست و وسایل  خانه و حتی طلاهای زن كشته‌شده نیز سرقت نشده است. بررسی ‌های اولیه نشان داد كه آثار ورود به زور و سرقت در محل دیده نشده و این ماجرا 
یك جنایت خانوادگی است. احتمال این‌كه پسر جوان بعد از قتل مادرش خودكشی كرده و به زندگی‌اش پایان داده  باشد، قوت گرفت. ماموران كلانتری موضوع را به غلامی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش كردند. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره  دهم پلیس آگاهی تهران در محل جنایت حاضر شدند. شواهد نشان می‌داد كه شش تا هفت ساعت از مرگ او گذشته و از مرگ پسرش نیز سه تا چهار ساعت می‌گذرد. تیم جنایی در ادامه چاقوی ضامن‌دار خون‌آلود را زیر میز ناهارخوری یافتند. زمانی كه آن را بررسی كردند معلوم شد لكه‌های خون روی آن  با خون زن كشته‌شده مطابقت دارد و همچنین اثر انگشت‌های روی چاقو متعلق به حمید، پسر مقتول است. با مشخص شدن این  موضوع دیگر پلیس  اطمینان یافت كه  پسر
 32 ساله خانواده ابتدا مادرش را كشته و بعد خودكشی كرده است.   
 ماموران  به تحقیق از پدر و برادر خانواده پرداختندكه معلوم شد  حمید از بیماری روحی و روانی رنج می‌برده و تحت درمان  بوده و  هر از گاهی دچار توهم روحی می‌شده است. 
پسر پیرزن  گفت: برادرم سابقه بیماری روحی و روانی دارد و تحت درمان بود . حتی  مدتی هم بستری بود . او بیشتر مواقع در خانه بود . شب  وقتی وارد خانه شدم، جسد  برادرم را در اتاق نشیمن و جسد مادرم را در اتاق خواب یافتم.   پرونده‌ای در این  باره در شعبه سوم بازپرسی  دادسرای جنایی تهران تشكیل شد .  تحقیقات در باره دیگر ابعاد این جنایت خانوادگی ادامه دارد . 

شوك در محله
 اهالی محل خبر این جنایت را شنیده اند و شوكه هستند. در میان كوچه، ساختمان پنج طبقه پلاك 17 كه جنایت در طبقه دوم آن  رخ داده، قرار دارد. یكی از زنان همسایه به خبرنگار جنایی ما گفت: زهرا خانم، زنی مهربان و دوست داشتنی بود . او همراه اعضای خانواده اش بیش از 15 سال است كه در این ساختمان زندگی می‌كنند. حمید پسر آرامی بود و با همسایه رفتار خوبی داشت. شنیده بودم كه او بیمار است اما فكر نمی‌كردم، مرتكب این جنایت شود. 
 زهرا خانم سه دختر داشت كه ازدواج كرده بودند و یكی از آنها در كشور اسپانیا زندگی می‌كند و دو دختر دیگرش در ایران هستند. یكی از پسرانش هم  ازدواج كرده و حمید و برادران دیگرش  با پدر و مادرشان در این خانه زندگی می‌كردند. هنوز باور نمی‌كنم آن پسر آرام  مادرش را كشته  است. 
همسایه دیگر ادامه داد: هنگام عصر سروصدایی از خانه همسایه شنیدم و بعد صدای افتادن و برخورد .گمان كردم شایددرحال نظافت كاری برای شب عید هستند ووسایل را جا به جا می‌كنند .  ساعاتی بعد فردی سراسیمه از پله‌های طبقه دوم به پایین رفت و با تلفن همراه مشغول حرف زدن شد و دوباره  به سمت بالا بازگشت . دیگر صدایی نیامد تا این‌كه ماموران آمدند.