حرفم را زدم و می‌زنم

مجتبی جباری از ورودش به دنیای مربیگری می‌گوید

حرفم را زدم و می‌زنم

 مجتبی جباری كار مربیگری را آغاز كرده است. او پرستیژ خاصی دارد. جباری همیشه حرفش را می‌زند. او در دوران بازیگری هیچ‌گاه مقابل كم و كاستی‌ها سكوت نكرد. در دوران حضور در استقلال و در روزهایی كه بازیكنان مقابل مشكلات فقط سكوت می‌كردند این جباری بود كه حرف می‌زد. او بود كه می‌خواست حق بازیكنان جوان را بگیرد. جباری همیشه برای آنها دنبال امكانات بود. به همین دلیل فصل گذشته افتخاری، مدیرعامل وقت استقلال تصمیم گرفت جباری را كنار بگذارد. 
مجتبی در جریان یكی از جلسات تمرینی به افتخاری گلایه كرده بود كه این چه وضعی است و چرا هیچ امكاناتی در اختیار تیم نیست؟ او از رفتار بد با ماساژورها و تداركات گلایه كرد. از این گفت كه چرا پول بازیكنان جوان را نمی‌دهند و كوچك‌ترین امكاناتی هم در اختیارشان نمی‌گذارند. حرف‌های جباری اینقدر برای افتخاری تازه و نو بود كه تصمیم گرفت این بازیكن را كنار بگذارد! مجتبی بارها و بارها در طول حضور در استقلال مقابل مشكلات ایستاد. او هیچ‌گاه سكوت نمی‌كرد و حالا هم كه وارد عرصه مربیگری شده، قطعا سكوت نخواهد كرد. جباری درباره این مسأله و مسائل دیگر در گفت‌وگو با جام‌جم توضیحاتی می‌دهد. 
 مهم خدمت كردن است
دوست داشتم وارد عرصه مربیگری شوم. به همین خاطر خیلی زود كارم را شروع كردم. در كلاس‌های مربیگری شركت كردم و دوست داشتم تا در آماده‌سازی تیم ملی هم كنار كادر كی‌‌روش باشم. در این باره با میك مك درموت هم صحبت كرده بودم. گفتم می‌خواهم نزدیك باشم و چیزهایی یاد بگیرم، ولی این اتفاق رخ نداد. به هر حال كی‌روش واقعا حرفه‌ای بود و من هم دوست داشتم چیزهایی یاد بگیرم. الان از هر زمانی برای مطالعه استفاده می‌كنم تا بتوانم دانش خودم را بیشتر كنم. برای مربیگری هم اصلا عجله‌ای ندارم. به نظر من مربیگری این نیست كه فقط در تیم‌های بزرگ باشید، مهم این است هر جا باشید خدمت كنید. من هم دوست دارم به این فوتبال خدمت كنم. به هر حال هر چه دارم از فوتبال ایران است. احساس وطیفه می‌كنم كه به این فوتبال كمك كنم. 
 حرف‌هایم را می‌زنم
راستش من همان مجتبی جباری گذشته هستم. اگر قبلا حرفی زدم برای این بود كه نمی‌توانستم مقابل مشكلات سكوت كنم. الان هم این‌طور نیست كه چون وارد عرصه مربیگری شده‌ام بخواهم درباره همه مسائل سكوت كنم و چیزی نگویم. من چنین آدمی نیستم. قطعا اگر این فرصت برسد تا بتوانم جایی مربیگری كنم تمام تلاشم را برای تیمم می‌كنم. حرف‌هایم را هم می‌زنم. در واقع همیشه حرفم را زده‌ام و دوباره هم می‌زنم. من عادت كرده‌ام همیشه حقیقت را بگویم حتی در عرصه مربیگری. 
 استقلال تیم محبوب من است
حضور در استقلال؟ راستش من به این فكر می‌كنم كه هر جا باشم خدمت كنم. واقعا هم فرقی ندارد كجا. استقلال باشگاه محبوب من است و خودم را عضوی از آن می‌دانم، ولی دوست دارم شروع كار مربیگری‌ام از رده پایه باشم. در این مدت خیلی فكر كردم و به این نتیجه رسیدم كه به هر حال مهم این است كه بتوانم قدم به قدم جلو بروم. من در فوتبالم هم همین‌طور جلو رفتم. از تیم‌های پایه شروع كردم و به بالاترین سطح رسیدم. در مربیگری هم احتمالا كارم را از پایه شروع می‌كنم و اصلا به فكر این نیستم كه یكشبه ره صد ساله را بروم. خدا را شكر با مربیان خوبی هم كار كردم و امیدوارم تجربیاتم را به بازیكنان جوان 
انتقال دهم.