پوشش مراسم اعتكاف از سوی شبكه‌های سیما

پوشش مراسم اعتكاف از سوی شبكه‌های سیما


جلسه هماهنگی شورای معارف سیما با محوریت مناسبت ماه رجب و اعتكاف
برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، جلسه هماهنگی شورای معارف سیما با حضور نمایندگان شبكه‌های مختلف و سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع مناسبت‌های پیش‌رو، از جمله ماه رجب و اعتكاف در محل سالن جلسات شبكه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی خبر از برگزاری مراسم‌ ویژه و باشكوه در شهرهای تهران، قم، قزوین، اصفهان و همدان دادند كه مقرر شد از هر شهر یك مسجد با سخنرانان و مداحان مطرح و مورد تایید رسانه به منظور پوشش رسانه‌ای توسط شبكه‌های سیما از سوی این سازمان معرفی شود.
همچنین برگزاری مراسم اعتكاف دانش‌آموزی برای نخستین‌بار در كشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده است كه شبكه امید آمادگی خود را برای پوشش مناسب آن اعلام كرد.
در این جلسه نماینده شبكه دوی سیما نیز خبر از پخش ویژه‌برنامه «كوی محبت» از اول ماه رجب و همچنین پخش مستندهایی از حرم حضرت زینب (س) و نیز پخش برنامه‌هایی از اماكن متبركه داد.
پخش كلیپ‌هایی با موضوع آشنایی آحاد مردم با ادعیه در ماه رجب، پخش مجموعه «وصال» با محوریت اعمال ماه مبارك رجب، پخش سخنرانی‌ها و مستندهای ویژه این ایام و ... نیز در دستور كار شبكه‌های سیما قرار گرفت.
همچنین پیشنهاد شد شبكه یك سیما مراسم معنوی اعتكاف را از مشهد مقدس، شبكه دو از قم و شبكه پنج از شهرری پوشش رسانه‌ای دهد، ضمن این‌كه سازمان تبلیغات اسلامی درخواست خود را مبنی بر پوشش مراسم  استان‌ها در ایام البیض ارائه کرد.