مادورو: این اقلیت دیوانه را مهار می‌كنم

مادورو: این اقلیت دیوانه را مهار می‌كنم

نیكلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا قول داد «اقلیت دیوانه‌ای» را كه می‌خواهد او را از قدرت كنار بزند، مهار كرده و شكست دهد. این درحالی است كه خوان گوآیدو رهبر مخالفان نیز گفته این تازه ابتدای فشارها بوده و از این به بعد فشارها افزایش خواهد داشت. اظهارات این دو نفر نشان می‌دهد بحران ونزوئلا به جای آن‌كه حل شود، رو به وخامت بیشتر خواهد گذاشت.  به گزارش بی.بی.سی، نیكولاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در واكنش به خوان گوایدو، كه خواستار تظاهرات ضددولتی در روز شنبه آینده شده بود، از هوادارانش خواست در همان روز «تظاهرات ضدامپریالیستی» برگزار كنند. مادورو یك بار دیگر آمریكا را به تلاش برای هدایت یك كودتا علیه دولت خود متهم كرد و گفت جلوی آنها را خواهیم گرفت.
 وی در مراسمی به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور قبلی ونزوئلا گفت: «این كه یك اقلیت دیوانه با نفرت و تلخی رفتار می‌كند، مشكل آنهاست. ما آنها را در جا خشك خواهیم كرد، بگذارید اقلیت دیوانه به رفتار تلخ خود ادامه دهد، ما آنها را مغلوب خواهیم كرد. به‌خاطر چاوز چنین می‌كنیم، به خاطر تاریخ بزرگ كشورمان این‌كار را می‌كنیم.»
خبرنگار بی.بی.سی گفت فراخوان طرفین زمینه را برای رویارویی بیشتر فراهم خواهد ساخت.  از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به خبرنگاران گفت: دولت كاراكاس غرق در تناقضات است و نمی‌داند چگونه به مردم ونزوئلا پاسخ دهد. آنها فكر می‌كنند فشارها به آخر رسیده اما این تازه آغاز ماجراست. ما دیگر گزینه‌ای جز نافرمانی مدنی نداریم. درهمین رابطه خبرگزاری رویترز گزارش داد مخالفان ونزوئلا از سیتی بانك آمریكا خواسته‌اند فروش طلا برای بازپرداخت وام گرفته شده از سوی دولت مادورو را برای ۱۲۰ روز به تأخیر بیندازد.این درخواست بخشی از استراتژی اپوزیسیون ونزوئلا برای تضمین دارایی‌های خارجی این كشور و جلوگیری از فروش آنها توسط دولت مادوروست.