تولید لباس ایمن برای دوچرخه‌سوارها

تولید لباس ایمن برای دوچرخه‌سوارها


یك استارت‌آپ انگلیسی، نوعی سیستم پوشیدنی ارائه داده كه می‌تواند امكان دوچرخه‌سواری ایمن را فراهم كند.
اخیرا شاهد ابداع بسیاری از ابزار ایمنی دوچرخه بوده‌ایم كه به لامپ‌های LED و بلوتوث مجهز هستند. یك استارت‌آپ انگلیسی موسوم به وی‌ وی(Wayv)، نوعی سیستم به همین نام ارائه داده كه تلفیقی از همه این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. وی‌ وی كه شامل ۲۰۰ لامپ LED است از سه بخش تشكیل شده ؛ یك تسمه قابل تنظیم كه روی كوله‌پشتی یا كاپشن قرار می‌گیرد، یك كلاه و یك كنترل از راه دور بی‌سیم روی تسمه و كلاه، یك حرف X  بزرگ و قرمزرنگ به چشم می‌خورد كه عملكرد آن مانند چراغ عقب خودروست و شاخص‌هایی برای نشان‌دادن جهت چرخش دوچرخه دربر دارد. به‌علاوه تسمه شاخص‌هایی را نیز در قسمت جلو نشان می‌دهد. كاربر می‌تواند از كنترل از راه دور برای تغییر سیگنال‌ها استفاده كند، اما این سیستم دكمه خاصی برای كنترل ندارد. در عوض كاربر می‌تواند یك اهرم را با انگشت شست خود حركت دهد تا دوچرخه را به جهت‌های گوناگون هدایت كند یا آن را در حالت خنثی قرار دهد. در صورتی كه دوچرخه‌سوار مسیر را گم كند، یك نمایشگر روشن نشان می‌دهد كه در حال حاضر كدام شاخص در حال چشمك زدن است.
این سیستم، یك اپلیكیشن نیز دارد كه روی تلفن همراه نصب می‌شود و در نحوه استفاده از سیستم، به كاربران كمك می‌كند. كاربران می‌توانند با كمك این اپلیكیشن، صفحه نمایش روی تسمه و كلاه را روشن یا خاموش و روشنایی آن را تنظیم كنند، آنها را در حالت‌های ثابت و متحرك قرار دهند و سطح شارژ باتری را نیز بررسی كنند.
باتری این سیستم با یك بار شارژ، معمولا برای تسمه به مدت پنج روز و در هر روز نیمساعت برای كلاه، به مدت یك هفته و برای كنترل از راه دور، به مدت دو هفته كفایت می‌كند.سیستم كامل وی‌وی، در حال حاضر با قیمت ۹۸ دلار به‌فروش می‌‌رسد.