گروگان‌ها میزناهارخوری ما بودند

افشای جزئیات شكنجه 20 گروگان در مخفیگاه مخوف در ملارد

گروگان‌ها میزناهارخوری ما بودند

پسر 25 ساله با تشكیل باند تبهكاری با ربودن مسافران و رانندگان خودروهای عبوری از آنها اخاذی میلیونی می‌كرد. او و اعضای باندش شاكیان را تا دو شبانه روز در خانه‌ای حبس و شكنجه داده و از آنها به‌عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌كردند.
به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی دی امسال مردی با حضوردر شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهر ملارد از سه مرد به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و اخاذی میلیونی شكایت كرد . پس از این شكایت، با دستور بازپرس حمید رضا نوایی، تحقیقات ماموران پلیس آگاهی ملارد برای دستگیری متهمان فراری آغاز شد .
شاكی به افسر تحقیق گفت: ساعت 23 و 15 دقیقه بود كه در میدان امام حسین(ع) كرج از سرویس شركت محل كارم پیاده شدم تا با سوار شدن به خودروی عبوری به خانه‌ام بروم. پژو 405 مشكی كه سه سرنشین داشت مقابلم توقف كرد و با گفتن مقصدم به راننده سوار شدم اما او و همدستانش به سمت ملارد تغییر مسیر دادند و با قمه و چاقو  مرا به مرگ تهدید كرده و در خانه‌ای زندانی كردند. پول، كارت بانكی، مدارك هویتی و گوشی‌ام را دزدیدند. در ادامه موجودی كارت بانكی‌ام را خالی كردند. دست و پایم را با طناب بستند و شكنجه‌ام دادند. برای
 زنده ماندنم، 15 میلیون تومان پول خواستند. به ناچار در تماس با خانواده‌ام و دوستانم 
ده میلیون و 200 هزارتومان پول جمع كردم كه آن پول را از حسابم برداشت كردند. آنها بعد از دو شبانه‌روز شكنجه مرا در اطراف ملارد رهایم كردند. با كمك راننده عبوری توانستم با خانواده‌ام تماس بگیرم و كمك بخواهم .
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌كه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی ملارد شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند كه در دام همان متهمان فراری گرفتار شده‌اند. تحقیقات نشان داد، متهمان مسافر و مسافربران را ربوده و برای اخاذی دو روز در شكنجه گاهشان زندانی كرده و بعد از اخاذی ده تا 20 میلیون تومانی طعمه‌ها را رها می‌كردند.
جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌كه مالك خودروی ‌ام‌وی‌ام با حضور در پلیس آگاهی شكایت كرد كه خودرویش از سوی دو مرد و دو زن سرقت شده است. تحقیقات از وی نشان می‌دادكه متهمان با تصادف ساختگی خودرویش را در محله صفادشت شهریار دزدیده‌اند. با جمع‌بندی این اطلاعات معلوم شد كه سارقان همان متهمان فراری تحت تعقیب پلیس هستند. این در حالی بود كه سرانجام چند روز پیش، ماموران كلانتری 11 ملارد هنگام گشت زنی در خیابان متوجه خودروی پژو 405 مشكی شدند كه آن را زیرنظر گرفتند و معلوم شد خودرو سابقه توقیف به اتهام سرقت دارد. در ادامه راننده جوان خودرو دستگیر شد.
​​​​​​​
اعتراف به شکنجه قربانیان
متهم 25 ساله به نام میلاد در تحقیقات اعتراف كرد كه سركرده باند این سرقتها و آدم‌ربایی‌های سریالی بوده است. متهم سابقه چهار مورد ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و مشاركت در نزاع دسته جمعی را دارد.
متهم به افسر تحقیق گفت: چندی پیش زمانی كه از محل كارم اخراج شدم همراه دو نفر از دوستانم و یک مادر و دختر، باند سرقت تشكیل دادیم. من و دو جوان همدستم، به‌عنوان مسافر یا مسافربردر حوالی شهریار، ملارد، كرج و فردیس سوژه‌هایمان را انتخاب و با چاقو و قمه آنها را به مرگ تهدید كرده و می‌ربودیم،‌ اموالشان را سرقت می‌كردیم و در خانه‌ای كه پاتوقمان بود دو شبانه روز آنها را زندانی كرده و شكنجه شان می‌دادیم. در تماس با خانواده‌هایشان در برابر آزادی آنها پول می‌گرفتیم. وی افزود: هنگام خوردن غذا، طعمه را مجبور می‌كردیم چهار دست و پا شود و روی كمر او غذا می‌خوردیم. تاكنون 20 نفر را ربوده، شكنجه داده و ده تا 20 میلیون تومان از خانواده‌هایشان اخاذی كردیم. دختر مورد علاقه ام گاهی در این سرقت‌ها با ما بود و گاهی با مادرش از گروگان‌های ما نگهداری می‌كردند.  با اعتراف وی، یكی از همدستانش نیز بازداشت شد و به همدستی در این سرقت‌ها اعتراف كرد. تحقیقات برای دستگیری سه عضو فراری باند ادامه دارد.