آرسنال خسته مقابل منچستر قبراق

آیا شاگردان سولسشر می‌توانند به هفتمین برد پیاپی خارج از خانه برسند؟

آرسنال خسته مقابل منچستر قبراق

 اگر از طرفداران آرسنال پرسیده می‌شد كه این روزها دوست دارند با چه تیمی در لیگ برتر بازی كنند، شاید نام هر تیمی را بیان می‌كردند به‌جز منچستریونایتد. عملكرد شاگردان اوله گونار سولسشر در بازی‌های اروپایی طی یك هفته اخیر دقیقا نقطه مقابل شاگردان اونای امری قرار دارد. منچستری‌ها هفته پیش دست به كار بزرگی زدند و با كلی محروم و مصدوم توانستند پاری‌سن ژرمن را در پاریس شكست دهند و به مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسند. در مقابل آرسنالی‌ها در لیگ اروپا به مصاف رن رفتند و در بازی رفت در خانه حریف فرانسوی نتیجه را 3 بر یك واگذار كردند. با این اوضاع و احوال، توپچی‌ها باید امشب در ورزشگاه امارات از شیاطین سرخ پذیرایی كنند.
در تركیب آرسنال، لوكاس توریرا می‌تواند پس از 3 هفته مصدومیت بار دیگر برای تیم امری بازی كند. الكساندر لاكازت هم با پشت سر گذاشتن یك جلسه محرومیت خود، برای بازی امروز كاملا آماده است. در طرف مقابل، آنتونی مارسیال و پل پوگبا هم پس از پایان دوران مصدومیت و محرومیت به تركیب تیم سولسشر بازگشته‌اند. 
دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند كه منچستر با 
58 امتیاز چهارم است و آرسنال هم با یك امتیاز كمتر در یك رده پایین‌تر قرار دارد. بر همین اساس، پیروزی در این بازی می‌تواند نقش مهمی در صعود این تیم‌ها به لیگ قهرمانان فصل بعد داشته باشد.
طرفداران آرسنال برای این بازی، روی سابقه خوب تیم‌شان در بازی‌های خانگی حساب ویژه‌ای باز كرده‌اند. توپچی‌ها در 14 بازی قبلی خود در خانه هرگز شكست نخورده‌اند و هشت بازی قبلی را هم با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. از سوی دیگر، آمار گلزنی شاگردان امری در این فصل در بازی‌های خانگی بسیار خوب بوده و توانسته‌اند با زدن 
38 گل از این حیث در رده دوم تیم‌های لیگ جزیره قرار بگیرند. در طرف مقابل، منچستر به‌دنبال این است كه هفتمین پیروزی پیاپی در خارج از خانه را جشن بگیرد تا برای اولین بار از سال 1993 به این ركورد برسد.