با 30 تا 50 میلیون تومان چه‌كار می‌شود كرد؟

با 30 تا 50 میلیون تومان چه‌كار می‌شود كرد؟


با 2 یا 3 نفر شراكت كنید
 این روزها صحبت كردن از امید، شاید شنا كردن برخلاف جهت آب باشد. اما بگذارید باشد؛ مگر چه اشكالی دارد؟ دیگران درباره ناامیدی و وضعیت بد اقتصادی و ... صحبت می‌كنند، چه اشكالی دارد عده‌ای هم درباره امید و فرصت و ... صحبت كنند؟ علی شاه‌حسینی، مشاور ارشد كسب‌وكار نیز یكی از همان‌هایی است كه معتقد است در چنین وضعی نیز، باز هم می‌توان موفق بود و اتفاقا، دست برتر را هم داشت.
 تسلیم نشوید؛
 استراحت كنید
این سخنران، مشاور مدیریت و كسب‌وكار، كارشناس-مجری تلویزیون و كارآفرین كشوری وقتی مقابل سؤال ما از ناامیدی و خسته شدن بعضی‌ها قرار می‌گیرد، می‌گوید: به همه خوانندگان شما می‌گویم، اگر خسته شده‌اید یاد بگیرید استراحت كنید، نه این‌كه كلا كنار بكشید. كم آوردن در چرخه زندگی و كسب‌وكار طبیعی است. انسان‌ها نیز مانند فصل‌ها هستند؛ بعضی از فصول سرشارند و آكنده از انرژی و حركت. بعضی فصول هم خشك و سرد و گرم و ... هستند. آدم‌ها نیز چنین‌اند. اگر در شرایط فعلی كم آورده‌اید و قصد تسلیم شدن دارید، با خودتان بگویید شاید مثل فصل‌ها، در آستانه یك فصل خشك و بی‌باران و گرم قرار دارید. راهكارش استراحت است تا فصل خوب از راه برسد. آدم‌ها هم گاهی انرژی و انگیزه‌شان فروكش می‌كند. بعضی‌ها در این دوران، كنار كشیده و تسلیم می‌شوند و همه‌چیز را تعطیل می‌كنند. در این‌گونه مواقع -‌شاید شامل روزگار امروز ما هم بشود‌- كمی كنار كشیده و استراحت كنید، به تفریح بپردازید. در جوامع توسعه‌یافته، انسان‌ها در ازای پنج روز كار، یك روز استراحت و یك روز تفریح می‌كنند. با خانواده و دوستان و اطرافیان خود باشید و وقت بگذرانید. بازی كنید. اینها باعث شارژ روحی مجدد شما می‌شوند.
 وارد بازار ارز و سكه نشوید
از این كارآفرین و مشاور كسب‌وكار، می‌خواهیم در ادامه صحبت، به ما بگوید در حال حاضر، با 30 تا 50 میلیون تومان، چه كار می‌شود كرد و اساسا می‌توان كاری كرد یا نه؟ او پاسخ می‌دهد: با این مبلغ، اگر كسب‌وكارهای كوچك خانگی دارید، می‌توانید آنها را توسعه بدهید. ولی اگر قصد دارید كسب‌وكاری راه‌اندازی كنید، با دو سه نفر دیگر شراكتی محكم و قاعده‌مند تشكیل داده سپس كسب‌وكاری راه‌اندازی كنید. به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود وارد خرید سكه یا ارز بشوید؛ چراکه كاری تخصصی محسوب می‌شود و مناسب افرادی است كه در این صنف فعالیت می‌كنند. اتفاقا در این دورانی كه همه فكر می‌كنند دوران ركود و بحران كسب‌وكار است، راه‌اندازی یك كسب‌وكار با سینرژی و هم‌افزایی دو یا سه نفر دیگر، می‌تواند بسیار سودآور باشد. ولی نكته اینجاست: برای راه‌اندازی هر نوع كسب‌وكار، باید از مشاور متخصص مجرب در حوزه كسب‌وكار بهره گیرید. دیگر زمان راه‌اندازی كسب‌وكار بر اساس سلیقه و علاقه گذشته است. باید قبل از هر چیزی تحلیل بازار و تحقیق بازار صورت گرفته سپس كسب‌وكار راه‌اندازی شود.