قدرت‌نمایی پهپادهای بمب‌افكن

قدرت‌نمایی پهپادهای بمب‌افكن


رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «الی بیت المقدس 1» در منطقه عمومی خلیج‌فارس برگزار شد.
به گزارش فارس، در این رزمایش برای نخستین‌بار تعداد ۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی ۱۷۰ RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شركت كردند.
این برای اولین‌بار در كشور ما و نیز كشورهای دیگر است كه این تعداد پهپاد همزمان در یك عملیات تهاجمی - رزمی، در فاصله بیش از هزار كیلومتر دورتر از هدف همزمان پرواز و در یك زمان مشخص با حضور روی اهداف از پیش تعیین شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم كردند.
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده كل سپاه با تحسین اقدام و اراده نیروی هوافضای سپاه در قدرت‌نمایی اخیر خاطرنشان كرد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب بر خود می‌بالد كه خط مقدم و طلایه‌دار تولید پهپادهای پیشرفته و مدرن با ویژگی كاملا ایرانی و بومی در شرایط تحریم قرار گرفته است.
 سردار سلامی تاكید كرد: همه پرنده‌های شركت‌كننده در این رزمایش، اهداف خود را به دقت منهدم كردند. این پهپادها پدیده‌ای نوظهور در حوزه اقتدار دفاعی و صنعت نظامی كشور ما  محسوب شده كه برای اولین‌بار و به صورت همزمان و تهاجمی در یك رزمایش افتخارآمیز در منطقه خلیج‌فارس به نمایش گذاشته می‌شود.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم با اشاره به این‌كه همه فناوری‌های توسعه این پهپادها در مركز تحقیقات و سازمان خودكفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه تدابیر و منویات حكیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا امروز دارنده بزرگ‌ترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افكن تهاجمی در منطقه است.
سردار حاجی‌زاده تصریح كرد: یكی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپادها در یك منطقه جغرافیایی بسیار كوچك است كه طلوع یك قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.
 فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شركت برخی پهپادهای مدل مشابه ام.كیو.1 آمریكایی در این رزمایش تاكید كرد: این اقدام سیلی محكمی به گوش استكبار است و به آنها یادآوری می‌كند پول‌های گزافی كه در منطقه هزینه می‌كنند، این نتایج را برای شما به بار می‌آورد.