ساناز سماواتی:  حامی تولید ملی هستم

ساناز سماواتی: حامی تولید ملی هستم

ساناز سماواتی و از بازیگران این مجموعه پیش از این در آثاری چون مسافران، كلید ازدواج، جوانی، شبكه سه و نیم و... دیده‌ایم. او به جام‌جم در مورد نقشش در شش قهرمان و نصفی در می‌گوید.
قفلش شكسته شد
شاید من تنها هنرمند حامی تولید ملی هستم و به همین خاطر از قصه این سریال استقبال كردم. همكاری‌ام با آقای قناعت برایم بسیار ارزشمند بود و علاوه بر آن، گروه بازیگران شش قهرمان و نصفی نیز یك تیم حرفه‌ای را تسكیل می‌دهند. فكر می‌كنم این موارد دلایل خوبی برای پذیرش یك نقش باشد. پیش از این قرار بود سه بار با آقای قناعت همكاری كنم كه میسر نشد. انگار قفلی بر این همكاری زده بودند اما خوشبختانه این قفل در شش قهرمان و نصفی شكسته شد.
عمه هم مهربان است
محور اغلب كارهای آقای قناعت كودكان هستند،‌ این مجموعه هم از این موضوع مستثنی نیست. من نقش عمه مژگان، عمه یكی از این بچه‌های سریال را بازی كردم. در فرهنگ ما معمولا نقش عمه‌ها به‌خصوص عمه‌های مهربان در آثار نمایشی كمرنگ است. در مجموعه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خاله زیاد داریم، ‌مثل خاله شادونه و... اما عمه‌ها را نمی‌بینیم. باور كنید عمه‌ها هم بد نیستند. من خودم عمه هستم و فكر نمی‌كنم عمه بدی هم باشم. عمه خانم قصه ما یك زن ساده، ‌صادق، ‌مهربان و وقف خانواده است كه برادرزاده‌اش را عاشقانه دوست دارد. با این‌كه ازدواج كرده است و خانواده مستقلی دارد، اما هر روز به منزل پدرش سر می‌زند، چون مادرش فوت شده كارهای پدر را انجام می‌دهد و برایش غذا می‌پزد. شاید بتوان گفت این شخصیت در كمال سكوت، ستون خانواده است. نقش برادرم را بیژن بنفشه‌خواه و نقش پدرم را در این مجموعه آقای عبدی بازی می‌كنند كه بازی من و ایشان در شمال و تهران تمام شده است، اما تصویربرداری سریال همچنان ادامه دارد.
نیاز به فرهنگ‌سازی داریم
سابقه كار كودك دارم و الان هم در حال ایفای نقش در تئاتر زمین مهربانی هستم كه كاری مختص كودكان با محور محیط زیست است. به كار كودك علاقه دارم و شاید بیش از علاقه،‌ برایش دغدغه دارم. چون فكر می‌كنم برای نسل آینده به فرهنگ‌سازی نیاز داریم. متاسفانه سال‌هاست فرهنگ‌سازی در مهدهای‌ كودك‌ و مدرسه‌ها فراموش شده است و به همین علت بچه‌های ما رفتار اجتماعی صحیح را بلد نیستند. اگر بنیه قوی فرهنگی برای بچه‌هایمان ایجاد می‌كردیم شاید امروز شاهد خیلی از معضل‌ها مثل اعتیاد به مواد مخدر و قلیان كشیدن نبودیم. وقتی من مهدكودك می‌رفتم كلاسی به نام آداب معاشرت داشتیم و خیلی از نكاتی كه رعایت آنها در زندگی روزمره پسندیده و مودبانه است را به ما آموزش می‌دادند، اما امروز خبری از این كلاس‌ها نیست. اینها دغدغه امروز من است و دوست دارم با كارهایم از جمله همین سریال یا تئاتری كه در حال بازی در آن هستم، قدم مثبتی برایش بردارم.