آی‌فیلم انگلیسی  پناه نظام خانواده در غرب

آی‌فیلم انگلیسی پناه نظام خانواده در غرب


ادامه از صفحه5
فردریك كریك، روان‌شناس برجسته اتریشی هم از عواقب خطرناك ناكامی جنسی سخن گفت، اما در اینجا به جای داشتن یك راه قانونی و اجتماعی و جلوگیری از ناكامی جنسی؛ آزادی جنسی را پیشنهاد كرد.
او ریشه تمام ناكامی‌ها و بیماری‌ها را در مسائل جنسی دنبال كرد.
از اواسط سال‌های 1975 میلادی به این سو سینمای هالیوود پی به جذابیت‌های جنسی زنان در فروش بیشتر برای جذب گیشه شد.
اگر روزگاری در دهه 40 میلادی تهیه‌كنندگان هالیوودی به خاطر جذابیت تیپیك و مردانه همفری بوگارت در فیلم ستایش شده كازابلانكا میلیون‌ها دلار سود سرشار به جیبشان می‌رفت، نسل هوی متال جوان در آمریكا كه بزرگ‌ترین استعمال‌كننده  ماری‌جوانا در جهان بودند در دهه 70 با دیدن اوا گاردنر، ناتالی وود، سوفیا لورن و از همه مهم‌تر الیزابت تیلور بود كه تماشاگران یانكی را روانه سینماها می‌كرد.
از اوایل دهه 90 صنعت سینمای هالیوود در تحقق اندیشه‌های فروید گام‌های عملی را برداشت و برای اولین بار تماشاگرانی كه به سینما می‌رفتند در كنار خانواده‌های خود شاهد پخش صحنه‌های غیراخلاقی پورن‌گونه بودند.
در سال‌های اخیر اما این رویه در صنعت سریال‌سازی آمریكا به‌شدت افزایش پیدا كرده كه نمود عینی آن در اسپارتاكوس و بازی تاج‌و‌تخت به‌خوبی دیده می‌شود.
بسیاری از خانواده‌های غربی از بروز چنین پدیده‌ای به‌شدت ناراضی هستند، چرا كه دیدن چنین سریال‌هایی به همراه همسر و فرزندان عملا كانون حیا و پاكی خانواده را از بین می‌برد.
 در اسفند ۱۳۹۱، كانال انگلیسی شبكه آی‌فیلم با شعار «یك تجربه جدید خانوادگی»  فعالیت خود را آغاز كرد. هدف از تاسیس شبكه
‌آی فیلم انگلیسی جذب خانواده‌های پایبند به اخلاقیات در غرب بود كه خواهان سپری كردن ایام فراغتی پاك و شرافتمندانه در كنار یكدیگر بودند.
دوبله سریال‌هایی چون یوسف پیامبر و مردان آنجلس به زبان انگلیسی در كنار ساخت سریال‌های تولیدی شبكه‌آی فیلم بستر مناسبی برای جذب مخاطب حداكثری بود؛ مخاطبی كه در غرب برای دیدن سریال‌های نمایشی مجبور به دیدن صحنه‌های به‌شدت خشن، مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلی و از همه فضاحت‌بارتر مشاهده صحنه‌های زننده بودند، شبكه‌ آی‌فیلم انگلیسی‌زبان را پناهگاهی برای حفظ حریم خانوادگی به حساب آوردند و از این رو، این كاركرد را می‌توان یكی از مهم‌ترین كاركردهای آی‌فیلم انگلیسی دانست.