دردسر سرقت خودروی سازمان بهداشت جهانی

دردسر سرقت خودروی سازمان بهداشت جهانی

دزد مسلح زمانی كه تصمیم به سرقت خودروی شاسی بلند گرفت، نمی‌دانست در چه دردسری افتاده است. متهم پس از فرار از تعقیب و گریز پلیس سه شهر، در شاهین‌شهر با شلیك ماموران زمین گیر شد.
به گزارش جام‌جم، 19 اسفند امسال  مردی با حضور در اداره یكم پلیس آگاهی تهران از مرد مسلحی به اتهام سرقت خودروی پاجروی سازمان بهداشت جهانی شكایت كرد.
 شاكی به افسر تحقیق گفت: من كارمند دفتر سازمان بهداشت جهانی در تهران هستم.  برای خرید مبلمان اداری به یكی  از محله‌های تهران رفته بودم كه در همان حوالی مردی به سمتم آمد و با سلاحی كه به دست داشت مرا تهدید كرد و به كناری  انداخت. مرد مسلح سپس خودروی پاجرو كه متعلق به محل كارم بود را سرقت كرد و با سوار شدن به آن از محل دور شد؛  او را تعقیب كردم اما در شلوغی شهر ناپدید شد . با تشكیل پرونده قضایی و با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات پلیسی برای دستگیری دزد مسلح آغاز شد.  ماموران  با حضور در محل سرقت  به بازبینی  دوربین‌های مداربسته پرداختند كه متوجه شدند دوربین‌ها لحظه به لحظه سرقت را ثبت كرده‌اند. تصویر سارق مسلح
 به  دست آمدو جست‌وجو‌ها برای دستگیری وی ادامه پیدا كرد . با توجه این‌كه احتمال می‌رفت سارق مسلح، خودروی دزدی را به شهر دیگری منتقل كند، مشخصات خودرو و دزد فراری مسلح در اختیار اداره پلیس آگاهی‌ این شهرها نیز قرار گرفت . سرانجام 22 اسفند امسال ماموران اداره یكم پلیس آگاهی تهران از طریق ماموران پلیس آگاهی اصفهان اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می‌داد متهم فراری در تعقیب و گریز با ماموران شاهین‌شهر اصفهان با شلیك گلوله مجروح و دستگیر شده است .  ماموران به اصفهان اعزام شده و به تحقیق از متهم پرداختند كه او گفت: مدتی قبل برای سرقت مسلحانه این اسلحه را تهیه كردم. روز سرقت در یكی از محله‌های تهران بودم كه خودروی پاجرو را بدون این‌که متوجه شوم مربوط به چه سازمان و ارگانی است در خیابان دیدم. به سمت راننده رفتم و سلاح را به سمتش نشانه گرفتم و به زور و با تهدید وی را ازخودرو بیرون آوردم و با انداختن به كناری سوار خودروی او شدم و به‌سرعت فرار كردم. وی افزود: بعد از فرار تصمیم داشتم خودرو را با سندسازی بفروشم اما متوجه شدم خودرو مربوط به یك سازمان بین‌المللی است. مطمئن بودم راننده خودرو پلیس را خبر كرده به همین خاطر از تهران بیرون رفتم. در شهرهای اطراف تردد كردم تا این‌كه به شهر دلیجان رسیدم. در این شهر در ایست و بازرسی ماموران به من شك كردند. آنها با اخطار به من خواستند متوقف شوم كه به فرارم ادامه دادم. آنها در تعقیبم بودند تا این‌كه  به مورچه‌خورت اصفهان رسیدم در آنجا نیز از طریق بررسی پلاك متوجه سرقتی بودن خودرو شدند. به سمتم تیراندازی كردند كه فرار كردم. وارد نجف‌آباد كه شدم، ماموران آنجا هم تعقیبم كرده و به سمت ماشین شلیك كردند كه این بار هم توانستم فرار كنم. فرارم در شاهین شهر ناكام ماند و آنجا با شلیك پلیس زخمی و دستگیر شدم. با دستور قضایی  قرار شد این متهم  برای ادامه تحقیقات و رازگشایی  از دیگر جرایمش به اداره یكم پلیس آگاهی تهران منتقل شود .