اوج، فرود و ادامه ...

اوج، فرود و ادامه ...

 در هر مقطعی در ادامه ماجرای دنباله‌دار ظهور و افول ستاره‌ها ، چهره‌هایی یکدفعه سروکله‌شان پیدا می‌شد و بعد از مدتی روی بورس بودن، مثل شهابی در حال سقوط در گوشه‌ای خاموش‌تر از همیشه به کارشان ادامه می‌دهند، این روند همواره به شکلی توسط اشخاص مختلف در  جریان است و هر بار یکی از این افراد  تا مدت ها صدایش در گوش همه می پیچد ولی بعد  با وجود شهرتی که کسب کرده با ریتم کندتر و  آرام تر ی  از روزهایی که قبلا سپری کرده گاهی کارش را  ادامه می دهد و  گاهی به کل این فضا  را می بوسد و کنار می گذ ارد.  در این بین البته هستند کسانی که  با وجود پشت‌سر گذاشتن همان اوج و فرود هنوز که هنوز است به‌واسطه مسیر حرفه‌ای و مشخصی که در پیش گرفته‌اند اسمشان یادآور قطعاتی است که به نام آنها  گره خورده و تا  بخشی از آن را می شنویم ما  را باز هم به همان روزها می‌برد.

شهرام شكوهی
 بیا با من مدارا كن

 سال 92 وقتی برنامه شام ایرانی با حضور چهره‌های سرشناس وارد شبكه نمایش خانگی شد ترانه تیتراژ آن خیلی بیشتر از خود برنامه مورد توجه قرار گرفت. صدای خش‌دار و گرفته شهرام شكوهی كه همراه شده بود با یك پاپ جیپسی اسپانیایی، سبک و سیاق نسبتا تازه‌ای که با وجود ایده قدیمی آن توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
تركیبی كه تا آن روز تازگی داشت و همین تازگی باعث شد خیلی زود خواننده تیتراژ این برنامه میان مخاطبان موسیقی چهره شود. طبق روال چند ساله اخیر موسیقی پاپ هم دیگر رونمایی از یك آلبوم دلیل معرفی یك خواننده نبود و این مسیر بیشتر از میانبری به نام تیتراژ میسر می‌شد.
شهرام شكوهی گل كرد،‌ كنسرت داد و بعد چند آلبوم هم منتشر كرد اما به همان سرعتی كه برنامه شام ایرانی فراموش شد، شهرام شكوهی هم آرام آرام به حاشیه رفت.


 فریدون آسرایی
افول یک هیاهو

 صدای فریدون آسرایی در سال ظهورش در بازار موسیقی ایران هیچ تازگی نداشت. بسیار خواننده‌هایی بودند كه صدای شبیه او را داشتند اما او به واسطه آهنگ «گل هیاهو» یا همان «آهای خوشگل عاشق» توانست ره صدساله را یك شبه طی كند. البته كه او منتظر یك اتفاق برای به شهرت رسیدن نبود و راه درستی را تا رسیدن به آن طی كرده بود اما همین یك آهنگ چند سال فعالیت هنری فریدون آسرایی را تضمین كرد. آسرایی به سبك و سیاق خواندنش پایبند ماند و هر چند در این چند‌ساله ریزش مخاطب بسیاری داشته است، اما هنوز هم كه هنوز است او مخاطبان ثابت و وفادار خودش را دارد، اما دیگر از آن برند فریدون آسرایی كه در اوایل دهه 80 بازار موسیقی ایران را فراگرفته بود خبری نیست.