گفت‌وگوی جالب شخص دوزنه با دو زن خود

مقطع حساس‌کنونی

گفت‌وگوی جالب شخص دوزنه با دو زن خود

شخصی با آن‌که شخص متعهد و خانواده‌داری بود و همواره در جهت حفظ کیان خانواده می‌کوشید، با این‌حال دو همسر داشت و از این جالب‌تر آن‌که دو همسرش رابطه حسنه و مطلوبی با یکدیگر داشتند. روزی دو همسر تصمیم گرفتند به نزد شخص بروند و هم قدری سر به سر او بگذارند و هم از میزان محبت وی نسبت به خود باخبر شوند. پس نزد وی رفتند و از او پرسیدند: «ای شوهر عزیز ما، آیا به‌جز ما نیز زنی در زندگی تو هست؟» 
شخص گفت: «به چه معنا؟ آیا دوست اجتماعی نیز در همین زمره محسوب می‌شود؟» همسران وی گفتند: «به هر عنوان.» شخص گفت: «خیر. به‌جز شما دو تن زنی در زندگی من نیست.» همسران پرسیدند: «به هیچ عنوان؟» شخص گفت: «به هیچ عنوان.» همسران پرسیدند: «پس چرا پرسیدی به چه عنوان؟»
 شخص گفت: «خواستم حجم حکایت به میزان مطلوب برسد.» همسران گفتند: «خب. حال بگو از ما دو تن کدام‌یک نزد تو عزیزتریم؟»
 شخص گفت: «هردوی شما برای من به یک اندازه عزیزید.» آنها گفتند: «خداوکیلی‌اش را بگو.» شخص گفت: «باور بفرمایید خاطر هردوی‌تان برای من ارجمند و اینهاست.» همسر دوم که جوان‌تر بود پرسید: «اگر هردوی ما به‌همراه شما سوار قایقی باشیم و قایق در رودخانه واژگون گردد، شما نخست برای نجات جان کدام‌یک از ما اقدام می‌کنید؟» شخص فکری کرد و گفت: «راستش را بگویم؟» همسران گفتند: «بلی» شخص رو به همسر اول خود کرد و گفت: «بانو، شما همین فردا صبح در یک کلاس شنا ثبت‌نام کنید.» زن دوم گفت: «واقعا که. آیا بهتر نبود می‌گفتید قایق را تعمیر کنیم؟» 
شخص گفت: «بهتر بود.» همسر اول گفت: «پوففف.» شخص گفت: «ضایع کردم؟» همسر دوم گفت: «بلی.» در این لحظه شخص رو به دوربین کرد و خطاب به مخاطبان گفت: «حقا که هرسه‌مان انسا‌ن‌های خجسته‌ای هستیم.» و هرسه با هم خندیدند و تا پایان عمر به خوبی و خوشی در کنار هم به زندگی پرداختند.