نسخه Pdf

چطور می‌توانم از صفحه‌نمایش رایانه خود عكس بگیرم؟

چطور می‌توانم از صفحه‌نمایش رایانه خود عكس بگیرم؟

 سروش خالقی: چطور می‌توانم از صفحه‌نمایش رایانه خود عكس بگیرم؟

​​​​​​​ كلیك:  راه‌های زیادی برای این كار وجود دارد كه برخی از آنها با نصب نرم‌افزارهای جانبی مانند Snagit  ممكن هستند، ولی می‌توانید از امكانات داخلی ویندوز نیز استفاده كنید. ساده‌ترین روش این است كه از دكمه Prt sc استفاده كنید.
 این دكمه، تصویر روی نمایشگر شما را در كلیپ‌برد نگه می‌دارد و سپس می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر تصویر مانند Paint  و فشردن كلیدهای Ctrl و V، عكس برداشته شده را در اختیار داشته باشید و آن را ذخیره كنید.
با این حال اگر می‌خواهید فقط بخشی از نمایشگر خود را به‌عنوان عكس ذخیره كنید، نرم‌افزاری به نام Snipping tool  روی ویندوز وجود دارد كه این كار را انجام می‌دهد.
 برای این كار منوی استارت را باز كرده و سپس عبارت Snipping tool  را تایپ كنید تا نرم‌افزار برای شما نمایش داده شود. پس از باز كردن برنامه می‌توانید با كلیك كردن روی گزینه New در منوی بالا گزینه مدنظر خود را انتخاب كنید. گزینه‌ها به این شرح هستند:
Free-form snip: می‌توانید با تعیین نقاط مد نظر، گوشه‌های منطقه‌ای را كه می‌خواهید عكس آن را بگیرید، انتخاب كنید و سپس تصویر بین این نقاط روی سیستم شما ذخیره می‌شود.
Rectangular snip: می‌توانید یك مستطیل داشته باشید كه با كشیدن و تنظیم اندازه آن، محتویات داخل این مستطیل در قالب یك تصویر روی دستگاه شما ذخیره خواهد شد.
Window Snip: این گزینه، تصویر پنجره فعال روی نمایشگر را روی سیستم ذخیره خواهد كرد.
Full-screen snip: این نوع از برداشت عكس، تمام نمایشگر را شامل می‌شود و حتی منوی استارت و ناوبری بالای پنجره‌ها را نیز در خود جای می‌دهد.
همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه Delay، بین فشردن دكمه و برداشت تصویر، چند ثانیه فاصله بیندازید.