نسخه Pdf

تداوم نوستالژی‌های شیرین

تداوم نوستالژی‌های شیرین

امیدواریم تعطیلات پر بازی و مفرحی را پشت سر گذاشته باشید. معمولا با شروع سال جدید هیجان داریم چه اتفاقاتی ممكن است انتظارمان را بكشد. برای ما گیمرها بخشی از این اتفاقات بازی‌هایی هستند كه مدت‌هاست منتظر عرضه‌شان هستیم و دیگر صبرمان لبریز شده تا هرچه زودتر تجربه‌شان كنیم. برای شروع سال بیایید نگاهی بیندازیم به تعدادی از بازی‌های مورد انتظار امسال كه امیدواریم فرصت تجربه‌شان را به دست بیاوریم.

مجید رحمانی

موتورسواری به یاد گذشته 
یكی از انحصاری‌های مورد انتظار PS4 كه فاصله زیادی تا عرضه‌اش باقی نمانده، عنوانDays Gone است كه برای اولین بار در رویداد E3 سال 2015 میلادی معرفی شد. 
سبك بازی، اكشن ماجرایی با عناصری از وحشت بقاست و بازیكن را در دنیای باز و پهناور قرار می‌دهد تا به صورت پیاده یا با موتورسیكلت شخصیت اصلی بازی در آن گشت و گذار كند. بازی، سیستم كرفتینگ دارد، به این معنی كه شما با پیدا كردن قطعات و اجزای مختلف در محیط هم می‌توانید موتورسیكلت را ارتقا داده و مثلا قدرت مانور، دوام یا سرعت آن را تغییر دهید و هم این‌كه سلاح‌ها و تجهیزات جدید برای كاراكتر بسازید یا آنها را تقویت كنید. 
گیم‌پلی بازی تركیبی از مخفی‌كاری و مبارزات دور یا نزدیك است. آب و هوا و چرخه شب و روز پویا تاثیری جدی در گیم‌پلی دارند، به طوری كه مثلا دشمنان در روز ضعیف‌تر و كندتر هستند، اما با فرا رسیدن شب تهاجمی‌تر و سریع‌تر می‌شوند. تم بازی شاید تكراری باشد، اما گویا گیم‌پلی جذابی در پس خود دارد. 

وقتی همه‌چیز تحت اختیار باشد
با وجود این‌كه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار جدیدترین ساخته استودیوی Remedy اعلام نشده، اما سازندگان وعده انتشار آن را در سال 2019 میلادی داده‌اند. Control نیز مثل ساخته‌های قبلی یك عنوان تیراندازی سوم شخص اكشن ماجرایی است، منتها بر خلاف اكثر بازی‌های پیشین، ساختار خطی ندارد و بازیكن را به گشتن در محیط و جست‌و‌جوی اطراف ترغیب می‌كند. ضمن این‌كه با اضافه شدن عناصری از سبك نقش‌آفرینی در بازی، بازیكن ماموریت‌های اصلی و جانبی دریافت می‌كند كه پاداش اكثر ماموریت‌های جانبی به گونه‌ای است كه می‌توانید قابلیت‌ها و قدرت‌های جدیدی را در دسترس شخصیت قرار دهید. علاوه بر تیراندازی با یك سلاح گرم كه قابلیت تبدیل به سلاح‌های مختلف را دارد، تعدادی قدرت مافوق بشری مثل چرخاندن اشیا به دور خود برای ایجاد سپر محافظتی یا پرتاب اشیا به سمت دشمنان و خیلی قابلیت‌های دیگر كه با سیستم ارتقای شخصیت در دسترس قرار می‌گیرند نیز ركن اساسی گیم‌پلی به شمار می‌روند. این در حالی است كه بازی تم و حال و هوایی مدرن و امروزی دارد.

رالی با كراش بندیكوت و رفقا!
شك ندارم كه خیلی از ما حداقل بخشی از خاطرات خوش دوران كودكی را مدیون بازی Crash Team Racing هستیم كه حالا چه در كلوپ‌هایی كه آن زمان وجود داشتند و چه در خانه دوست و آشنا پای PS1 نشسته و ساعت‌ها از مسابقه دادن و رقابت كردن با شخصیت‌های مختلف و دوست‌‌داشتنی سری بازی‌های كرش بندیكوت لذت می‌بردیم. حالا امسال این فرصت را داریم نسخه بازسازی شده آن را روی كنسول‌های نسل جدید و PC تجربه كنیم. جزئیات بالای شخصیت‌ها و گرافیك تقویت شده قطعا اولین عناصری هستند كه در نگاه اول چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كنند. گیم‌پلی Crash Team Racing Nitro-Fueled  تركیبی از بخش‌های مختلف مسابقه‌ای با چالش‌های منحصر به فرد است كه در خیلی از آنها شاید علاوه بر اول شدن باید به فكر خراب كردن كار برای دیگر بازیكنان نیز باشید. سرگرمی، شادی و خنده، خاطره‌ای است كه از نسخه كلاسیك بازی در ذهن‌مان مانده، امیدواریم با نسخه بازسازی شده نیز بتوانیم همان‌ها را تجربه كنیم. 

پایانی بر سال‌ها انتظار
یكی از بازی‌های خاص و دوست داشتنی امسال بدون شك Shenmue III است، عنوانی كه خیلی‌ها بیشتر از یك دهه منتظرش بوده‌اند و سرانجام تابستان امسال برای كنسول‌ها و PC منتشر خواهد شد. دو نسخه اول این بازی گرچه از لحاظ مالی و میزان فروش به موفقیت چشمگیری آن هم در مقایسه با هزینه‌های سنگین تولید آن در زمان خودش دست نیافت، اما هنوز می‌توان نام این مجموعه را در خیلی از فهرست‌های بهترین بازی‌های تاریخ مشاهده كرد. داستان بازی در مورد جوانی ژاپنی است كه با هدف یافتن قاتل پدرش عازم سفری پر ماجرا به چین می‌شود و در این بین با دختر جوانی مواجه می‌شود كه او نیز بنا به دلایلی دیگر دنبال همان فرد قاتل می‌گردد. این هم هدف شدن دو شخصیت اصلی قصه و تعاملات آنها با یكدیگر و ماجراهایی كه پشت سر می‌گذارند از جذابیت‌های اصلی بازی است. سبك بازی اكشن ماجرایی است و تصور نكنید مبارزه و اكشن جایی در بازی ندارد. Shenmue III بازی خاصی خواهد بود كه حتی ممكن است به مذاق عام جامعه گیم خوش نیاید. 

​​​​​​​جنگل مترویدوانیا و زیبایی‌های چشم‌نوازش
امسال شاهد بازگشت یكی از بهترین مترویدوانیاهای چند سال اخیر خواهیم بود؛ بازی Ori and the Will of the Wisps. نسخه قبلی بازی یك عنوان بسیار خوش‌ساخت، فوق‌العاده خوش تصویر و البته نسبتا سخت بود كه با استقبال خوبی مواجه شد و بعد از مدت‌ها خیلی‌ها را پای یك بازی سكوبازی مترویدوانیا نشاند.
 در نسخه جدید، گیم‌پلی پیچیده‌تری را شاهد هستیم و حتی بخش‌هایی از بازی با شخصیت‌های مختلف سپری خواهند شد. گرافیك و طراحی هنری بازی همچنان چشم هر بیننده‌ای را افسون می‌كند و ساختار طراحی بازی نیز شما را به گشتن در یك دنیای پهناور با اقلیم‌های متفاوت می‌كشاند.
 ابتدا امكان دسترسی به همه جا را ندارید، اما كلید آنها بعدا توسط ساختار مترویدوانیای بازی به بازیكن داده خواهد شد. از تفاوت‌های اصلی این نسخه با نسخه قبل نیز می‌توان به حذف شدن سیستم ذخیره دستی بازی و جایگزین شدنش با سیستم ذخیره خودكار اشاره كرد.
ضمیمه نوجوانه