كشف ۷۴ گروه مجرمانه سایبری در فیسبوك

كشف ۷۴ گروه مجرمانه سایبری در فیسبوك


طی یك پژوهش امنیتی، ۷۴ گروه در فیسبوك كشف شده كه اطلاعات سرقت شده را می‌فروشند. این گروه‌ها كه حدود ۳۸۵ هزار عضو داشته‌اند در فضای فیسبوك فعالیت‌های مجرمانه خود را انجام می‌داده‌اند.
به گزارش مهر و به نقل از دیلی‌میل، گزارش جدید حاكی از كشمكش ادامه‌دار فیسبوك با مبارزه با محتوای مجرمانه سایبری در پلتفرم خود دارد.
محققان امنیت سایبری Talos Intelligence Group، در پژوهش‌های خود ۷۴ گروه فیسبوك را كشف كرده‌اند كه اطلاعات كارت‌های اعتباری، اطلاعات هویتی (مانند گواهینامه) و كیت‌های فیشینگ ایمیل را خرید و فروش می‌كنند. جالب آن‌كه این گروه‌ها حدود ۳۸۵ هزار عضو دارند. به گفته محققان، یافتن این گروه‌های فیسبوكی كار چندان سختی نبود زیرا آنها در فضای باز این شبكه اجتماعی مشغول فعالیت هستند.
بسیاری از این گروه‌ها نام‌های كاملا آشكار مانند «فیسبوك هك» یا «اسپمرها و هكرهای حرفه‌ای» داشتند و حتی در برخی پست‌های این گروه‌ها دسترسی به اطلاعات سرقت‌شده به‌طور واضح ذكر شده بود.
برخی از این گروه‌ها با وجود نام‌هایی كاملا آشكار به مدت هشت سال است كه در فیسبوك فعالیت می‌كنند. البته از زمان كشف ۷۴ گروه مذكور، فیسبوك آنها را ردیابی و حذف كرده است. با وجود این هر روز گروه‌های مجرمانه جدیدی فعالیت خود در فیسبوك را آغاز می‌كنند.