گوگل‌پلاس برای همیشه تعطیل شد

گوگل‌پلاس برای همیشه تعطیل شد


زمان تعطیل شدن گوگل‌پلاس بالاخره فرارسید.
گوگل پلاس از 13 فروردین فرآیند حذف اكانت‌های خود را آغاز كرده و در واقع حالا دیگر چیزی به نام شبكه اجتماعی گوگل‌پلاس وجود ندارد.
هم اكنون دیگر كاربران قادر به ورود به گوگل‌پلاس نیستند و به جای آن صفحه‌ای در مورد تعطیلی این شبكه نوشته شده است.
گوگل قبلا اعلام كرده بود كه فروردین‌ماه این شبكه را تعطیل می‌كند.
كاهش استفاده از این شبكه اجتماعی در مقایسه با رقبایی چون فیسبوك و توییتر این تجربه گوگل در این عرصه را ناموفق كرد.
به رغم رشد اولیه و استفاده میلیون‌ها كاربر از آن (كه عمدتا به دلیل تمهید گوگل در اضافه كردن كاربران جیمیل به این شبكه رخ داد) و با وجود بهره‌مند بودن از قابلیت‌های تكنیكی، این شبكه هیچ‌گاه نتوانست در رقابت با شبكه‌های اجتماعی موفق باشد.
در روزهای نخست رشد این شبكه، گوگل حتی كاربران را برای گذاشتن كامنت در سایر سرویس‌ها (مثل یوتیوب) به ایجاد حساب كاربری در گوگل‌پلاس مجبور می‌كرد. اما همه این اجبارها باعث استفاده از این شبكه نشد.
مهر امسال گوگل‌پلاس به دنبال یك نفوذ به این شبكه اعلام كرد كه قصد تعطیلی آن را دارد.
به گفته گوگل این نفوذ طی سه سال گذشته ادامه داشته و شامل اطلاعات ۵۰۰ هزار كاربر می‌شد، هرچند گوگل اعلام كرد كه مدركی دال بر سوءاستفاده از اطلاعات كاربران در دست ندارد.
در آبان سال گذشته هم دوباره از نفوذ و نشت اطلاعات كاربران خبر جدیدی منتشر شد؛ چیزی كه باعث سرعت دادن به پایان عمر این شبكه منجر شد.
این امكان وجود دارد كه اطلاعات خود را از گوگل‌پلاس دانلود كنید. گوگل این امكان را فراهم كرده كه كل اطلاعات موجود روی گوگل‌پلاس را به صورت فایل زیپ دانلود كنید. همچنین می‌توانید بعد از دانلود اطلاعات خود اكانت گوگل‌پلاس خود را حذف كنید.