مشكل امنیتی در مناطق سیل‌زده نداریم

فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با جام‌جم تاکید کرد:

مشكل امنیتی در مناطق سیل‌زده نداریم



فرمانده نیروی انتظامی از حضور پررنگ ماموران پلیس برای حفظ نظم و امنیت مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: تاكنون هیچ گونه مشكل امنیتی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است.
سردار حسین اشتری درباره اقدامات نیروی انتظامی برای تامین امنیت مناطق سیل‌زده و كمك به سیل‌زدگان به جام‌جم گفت: پس از وقوع سیل در تعدادی از استان‌های كشور به‌خصوص استان‌های شمالی، نیروهای مسلح برای كمك و امدادرسانی به هموطنان آسیب‌دیده وارد عمل شده و پس از دستور فرماندهی كل قوا مبنی بر گسیل امكانات، نیروهای مسلح به امدادرسانی سیل‌زدگان شتافتند. نیروی انتظامی پیش از وقوع سیل، با اطلاع‌رسانی و هشداردهی درباره حادثه به افرادی كه در مسیر احتمالی سیلاب قرار داشتند، پس از سیلاب با بهره‌گیری حداكثری از تمام توان و امكانات مهندسی، لجستیكی، توزیع مواد غذایی و دارویی وارد عمل شد.
وی افزود: نیروی انتظامی علاوه بر تأمین امنیت مناطق آسیب‌دیده، به امدادرسانی و كمك‌رسانی به افراد آسیب‌دیده نیز پرداخت. با عملكرد ماموران نیروی انتظامی هیچ‌گونه مشكل امنیتی در این مناطق گزارش نشده و روند اطلاع‌رسانی و هشداردهی پلیس همزمان با وقوع سیل در كنار سایر اقدامات بسیار مطلوب بوده و تا بازگشت شرایط به حالت عادی در كنار مردم آسیب‌دیده از سیل خواهیم بود.
فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در مناطق سیل‌زده عنوان كرد: یگان ویژه نیروی انتظامی با به‌كارگیری ظرفیت حداكثری برای تسریع در روند امدادرسانی پای كار آمد و برای كمك به مردم آسیب‌دیده از سیل از همه همت و توانمان استفاده کردیم.
اشتری درباره تامین امنیت خانه مناطق سیل‌زده لرستان نیز گفت: همكارانم از همان دقایق اول در كنار مردم این استان حضور داشتند و در روزهای بعد از سیل بخش انتظامی شهرستان پلدختر تقویت شد و نیروهای كمكی به شهرهای سیل‌زده استان اعزام شدند. در حال حاضر وضع نظم و امنیتی خوبی را در پلدختر شاهد هستیم؛ ضمن این‌كه با تمهیدات اندیشیده شده از سوءاستفاده برخی افراد از شرایط منطقه جلوگیری شد.
وی درباره نحوه كمك‌رسانی به مردم گلستان نیز گفت: پس از وقوع سیل نیروهای كمكی به منطقه اعزام شده و ماموران دریابانی هم با گشت قایقی در شهر به مردم گرفتار كمك كردند.