نجات نوزاد در آسمان

مامور پلیس نوزاد سقوط كرده از بالگرد را در آغوش گرفت

نجات نوزاد در آسمان

 وقتی از دخترش شنید چهره این روزهای فضای مجازی شده، تعجب كرد. فكر نمی‌كرد صحنه نجات نوزاد دو ماهه توسط عكاسی ثبت شده باشد و فداكاری‌اش خبرساز شود. سروان طاهر خدادادی، 20 سال قبل خدمت در نیروی انتظامی را آغاز كرد و حالا مامور یگان امداد زادگاهش، خرم آباد است. این مامور 43 ساله چند روزی است در شهر معمولان در حال كمك به سیل زدگان است. در ادامه، گفت‌وگوی جام‌جم با این مامور فداكار را می‌خوانید.
 چند روز است در معمولان هستید؟
پنج روز قبل برای تامین امنیت و همیاری به سیل زدگان به این شهر استان اعزام شدیم.
 وضعیت شهر به چه صورت است؟
راه زمینی كه تخریب شده و ما را به صورت هوایی به اینجا آوردند. سیل فروكش كرده و همه نیروهای امدادی و نظامی شبانه‌روزی تلاش می‌كنند تا مشكلات اهالی را رفع كنند.
 درباره ماجرای نجات نوزاد دو ماهه بگویید.
بعضی مسافران نوروزی كه زادگاهشان شهر معمولان است به خاطر تخریب راه‌های عبوری نمی‌توانستند به محل زندگی خود بازگردند . به همین خاطر آنها را با بالگرد از شهر خارج می‌كردند. ما هم در محل فرود بالگرد حضور داریم تا اگر وسایلی ارسال می‌شود در تخلیه آن از بالگرد و همچنین سوار شدن مسافران به بالگرد كمك كنیم. این همیاری در كنار وظیفه اصلی ما برای تامین امنیت شهر است. روز جمعه حدود ساعت 11 صبح بالگرد با سوار كردن مسافران آماده پرواز شده بود كه زنی همراه نوزادش با عجله سوار شدند. بالگرد به پرواز درآمد و از زمین فاصله زیادی نگرفته بود كه متوجه شدم نوزاد از آغوش مادرش رها شد. سریع خودم را به مسیر سقوط نوزاد رساندم و او را در آغوش گرفتم.
 بعد چه شد؟
خلبان دوباره فرود آمد و نوزاد را تحویل مادرش دادم.آنها خیلی زود دوباره پرواز كردند.
 متوجه شدی چه كسی از صحنه نجات نوزاد عكس گرفت؟
نه. دخترم با من تماس گرفت و درباره ماجرای نجات نوزاد پرسید. تعجب كردم كه او چطور متوجه ماجرا شده است. وقتی از او سوال كردم، گفت كه عكس و خبرم همه جا پخش شده است.
 به‌خاطر این كار تشویق شدی؟
نمی‌خواستم این ماجرا رسانه‌ای شود. به وظیفه‌ام عمل كردم. لباس نیروی انتظامی را پوشیدم تا به مردم خدمت كنم. كاری را انجام دادم که وظیفه‌ام بود و انتظار تشویق ندارم.