پرسپولیس نگران هت‌تریك داوری

پرسپولیس نگران هت‌تریك داوری

برانكو و شاگردانش از ساعت 20 امشب سومین بازی خود در لیگ قهرمانان این فصل را در ورزشگاه الوصل دبی برگزار می‌كنند. مسابقه‌ای كه به ظاهر میزبان آن هستند و به دلیل فشار عربستانی‌ها و تسلیم AFC باید در ورزشگاه بی‌طرف برگزار شود و قرمزهای ایران به جبر سعودی‌ها تن به محرومیت از امتیاز میزبانی داده‌اند.
گرچه همراه نداشتن تماشاگران پرشمار، دغدغه بزرگ پرسپولیس به شمار می‌آید؛ اما مشكل بزرگ پرسپولیس در بازی امشب، محرومیت از میزبانی نیست. آنها نگران این هستند كه سریال ناداوری‌های این فصل، قسمت سومی هم داشته باشد. اتفاقات عجیب و اشتباهات غیر قابل باور داوری در بازی خانگی پرسپولیس با پاختاكور و بازی خارج از خانه مقابل السد موجب شد قرمزهای ایران از دو بازی اول خود در این فصل فقط یك امتیاز به دست بیاورند و به دلیل امتیازهای از دست رفته در قعر جدول گروه D قرار بگیرند. حالا نگرانی اصلی هواداران پرسپولیس این است كه در بازی مقابل الاهلی هم اشتباهات داوری بلای جان آنها شود و 3 امتیاز دیگر از دست آنها برود. برانكو خوب می‌داند كه اگر قرار است فصل درخشان قبل را تكرار كند، باید در این بازی به برتری برسد، چون در صورت از دست دادن امتیاز كار برای برانكو سخت خواهد شد. حاشیه‌های عالیشاه در پرسپولیس به پایان رسیده و او مجوز حضور در تمرین پنجشنبه پرسپولیس در تهران را به دست آورده است؛ اما این حاشیه‌‌ها او را از سفر به امارات محروم كرد. البته دست برانكو مانند فصل قبل خالی نیست و مهره‌های زیادی ‌می‌توانند جای امید را پر كنند. به نظر نمی‌رسد تركیب پرسپولیس در مقایسه با بازی‌های لیگ تغییرات محسوسی داشته باشد. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، كمال كامیابی‌نیا، بشار رشن، احمد نوراللهی، سیامك نعمتی، علی علیپور و بودیمیر بخت بیشتری نسبت به دیگر بازیكنان برای حضور در تركیب اصلی پرسپولیس دارند. شاید برانكو برای این بازی احتیاط را كنار بگذارد و حتی مهدی ترابی را هم در تركیب قرار دهد تا به لطف هنرنمایی‌های انفرادی این بازیكن، تسلط بیشتری بر بازی پیدا كند. بازی امروز شاید تكلیف پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان را مشخص كند. مسابقه‌ای كه برای شخص برانكو، اهمیت و ارزش بالایی دارد.
 28 سال، 28 بازی
این بیست و هشتمین تقابل پرسپولیس با تیم‌های عربستانی است. 28 مصاف در 28 سال. مرداد ماه سال 1370 پرسپولیس برای نخستین بار مقابل یك تیم عربستانی صف آرایی كرد. مقابل الهلال. آن بازی كه در ریاض برگزار شد گلی در بر نداشت، اما پرسپولیس یك هفته بعد و در بازی برگشت در تهران، با یك گل الهلال را شكست داد و به فینال جام در جام باشگاه‌های آسیا صعود كرد. همان فینالی كه برای قرمزها تنها جام آسیایی را به‌همراه داشت.
از آن بازی 28 سال می‌گذرد و حالا پرسپولیس باید برای بار بیست و هشتم به مصاف تیمی از عربستان برود. در 27 بازی قبلی، آمار نماینده قرمزپوش كشورمان بهتر از حریف بوده است. پرسپولیس تاكنون 9 بار مقابل تیم‌های عربستانی به پیروزی رسیده، در 7 بازی شكست خورده و 11 دیدار هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در این بین بازی پرسپولیس و الاهلی، جزو بازی‌های پرتكرار نیست. تنها تقابل‌ قبلی دو تیم برمی گردد به مرحله یك چهارم نهایی فصل 2017 كه پرسپولیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت 5 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. (بازی رفت 2ـ2 در عمان و بازی برگشت 3 بر یك به سود پرسپولیس در دبی)
در مجموع پرتكرارترین حریف عربستانی پرسپولیس، الهلال است. این دو تیم تاكنون 14 بار با یكدیگر روبه‌رو شده‌اند و اگر پرسپولیس بتواند از مرحله گروهی صعود كند، هیچ بعید نیست، بار دیگر در مسیر فینال آسیا، به مصاف تیم قدرتمند الهلال برود.