پیش‌دبستانی در مناطق محروم اجباری می‌شود

پیش‌دبستانی در مناطق محروم اجباری می‌شود

معاون آموزش ابتدایی گفت: منابع آموزش و پرورش محدود است و باید دست به انتخاب بزنیم و برای همین روی طرحی كار می‌كنیم كه در مناطق محروم و دوزبانه دو سال پیش‌دبستانی را اجباری كنیم.
به گزارش مهر،‌ رضوان حكیم‌زاده افزود: درباره پیش‌دبستانی بحث‌های زیادی وجود دارد و برای اجباری شدن آن، همه چالش‌ها مربوط به تغییر قانون است و ما ترجیح می‌دهیم اگر قرار باشد قانونی تغییر كند، منطبق با اصول علمی باشد؛ به این معنا كه ساختار نظام تحصیلی و دوره‌ها منطبق با دوره‌های رشد دانش‌آموزان باشد. به همین دلیل شاید بهتر این بود كه ما از سال پنجم، دانش‌آموزان را در اختیار می‌گرفتیم و در سند تحول آموزش و پرورش نیز آغاز آموزش رسمی، پنج سال تمام ذكر شده است.
وی ادامه داد: در مراحل بعدی بحث این است كه در آموزش پیش‌دبستانی، چه چیزی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. آیا آموزش‌های كلاس اول را در همان سن شش سال تمام آموزش دهیم یا بخش‌هایی از آن را در پیش‌دبستانی؟ هرچند مناسب‌ترین آموزش‌ها برای دوره پیش‌دبستانی، كسب مهارت‌های اجتماعی برای ورود به مدرسه است. كودك بعد از خانواده، اولین محیطی را كه تجربه می‌كند و به شكل رسمی وارد آن می‌شود، دنیای مدرسه است و امكان دارد در معرض این آسیب قرار بگیرد كه آمادگی لازم برای ورود به مدرسه را نداشته باشد.