نَقل

نَقل


به تازگی محمد دینی و جواد نظری گلپایگانی بازیگران نقش‌های علی و آتقی مجموعه خاطره‌انگیز آینه عبرت مهمان برنامه فرمول یك بودند و گفتند:
دینی: در همان سال‌های بعد انقلاب كه عكس مرا می‌فروختند خیلی برایم حاشیه درست شد. عكاس عزیزی كه هنرمند سینما و تلویزیون بود از من عكس گرفت و این عكس در دكه‌ها به فروش می‌رسید و بعضی مرا بازخواست می‌كردند اما من اصلا در جریان این موضوع نبودم.
دینی: این سریال آن زمان از مسائل مختلفی چون اعتیاد حرف می‌زد و قرار بود یك قسمت بسازیم كه تا ۵۰ قسمت ادامه پیدا كرد. سال گذشته طرحی مشابه آینه عبرت به شبكه یك دادم چون احساس كردم جای چنین برنامه‌ای خالی است. اكنون در حال نگارش هستیم، مراحل اداری انجام شده، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌نفع هم پای كار آمده‌اند. این سریال موضوعات دیگری دارد و به كاهش تقاضا می‌پردازد. چهره‌های جدید امروزی می‌آیند و در این سریال بازی می‌كنند و پرونده علی و آتقی و پروانه و معصومه دیگر بسته شده است. با حمایت مدیر شبكه و گروه اجتماعی شبكه یك این كار تولید خواهد شد، اما هنوز سازمان‌ها و نهادهای متولی مبارزه با مواد مخدر پای كار نیامده‌اند.
دینی: من هیچ وقت ممنوع‌الفعالیت رسمی نشدم؛ هیچ‌وقت به كسی از بازیگران تلویزیون و سینما نمی‌گویند ممنوع‌الفعالیت هستی. من ناخودآگاه در اوج شهرت در‌حالی كه شایعاتی به گوشم می‌رسید، كم كم ناپدید شدم. به من می‌گفتند با یک خواننده لس‌آنجلسی! برادر هستی و فامیلی‌ات را عوض كرده‌ای! تولدی می‌گرفتند یكی می‌رقصید می‌گفتند علی آینه عبرت است! خبر می‌زدند علی بعد از دیدن سریال آینه عبرت پدرش را به قتل رساند و...
دینی: ما پربیننده‌ترین سریال بودیم و به مساله اعتیاد می‌پرداختیم، اما گاهی امواج منفی هم به ما می‌رسید. آینه عبرت از نهاد مبارزه با مواد مخدر شكل گرفت اما من از آنجا استعفا دادم و خداراشكر نظامی نیستم. گاهی حاشیه‌ها آزاردهنده می‌شود. من تهیه‌كننده و بازیگر مجموعه بودم و همه كار می‌كردم، ذوق و شوقی در ما بود كه همه اینها كشته شد.
گلپایگانی: سال ۸۰ تصادفی كردم كه منجر به فوت شد، آن موقع بیمه ام سه روز بود تمام شده بود و كارم به زندان كشید. پول دیه هم جور نشد.
ای كاش مردم حواسشان به بیمه خودرویشان باشد.
گلپایگانی: ۱۰ تا روزنامه دارم كه نوشته‌اند من مرده‌ام یا پناهنده شده‌ام!
 گلپایگانی: فیلم مستند سینمایی به نام از اوج تا سكوت آتقی را در حال ساخت دارم كه ۵۰ دقیقه آن ضبط شده است. یك هفته دیگر كار كنیم تمام می‌شود. تئاتر تمرین كردیم اما جایی برای اجرای آن نداریم. اجاره سالن‌ها بالاست و مثلا سالن شهرزاد برای هر سئانس دو میلیون تومان پول می‌گیرد.
گلپایگانی: بعد از احمدی نژاد نامزد ریاست جمهوری شدم تا خودم را آزمایش كنم. در حضور آقایان قالیباف و روحانی ما چه كاره هستیم، این حركت بیشتر به عنوان اعتراض بود.
گلپایگانی: كارت‌های هدیه‌ عید خانه سینما به نورچشمی‌ها داده شد. ما زمانی در این مملكت ستونی بودیم و هشت تا فیلم ساختم.