سین شو  روایتی از دنیای امروز ما

سین شو روایتی از دنیای امروز ما

برنامه عروسكی طنز «سین شو» روایتی از دنیای امروز ما با تمام خوبی و بدی هاست كه در شبكه سلامت سیما از ابتدای سال روی آنتن رفته است؛ برنامه‌ای كه به سلامت اجتماعی و معنوی شهروندان توجه داشته و تلاش می‌كند زوایای پنهان جامعه‌ای در حال توسعه را به نمایش بگذارد.
فرشید درخشان، تهیه‌كننده این برنامه در گفت‌وگو با ما در مورد ساخت برنامه‌ای عروسكی با مضمون طنز در شبكه سلامت به جام‌جم توضیح داد: نمادهای عروسكی همیشه نقش‌های ماندگارتری به جا می‌گذارند؛ چرا كه تلفیق فضای شاد و فانتزی عروسك‌ها با موضوعات رئال كار را جذاب تر می‌كند.
وی با اشاره به طرح اصلی برنامه اضافه كرد: خاله سوسكی نمادی از جامعه امروز ما با تمام چشم و همچشمی‌ها و وسواس‌های بیشمار است كه از دنیای زیرزمین یا همان «فاضلاب» آمده است؛ جایی كه اجاره‌ها بسیار بالاست. به‌عبارت دیگر كاراكترهای اصلی ما به نوعی مهاجر هستند از جایی كه كار و خانه ندارند. این اولین چالش زندگی امروزی ما به شمار می‌رود كه در برنامه به آن پرداخته می‌شود. تهیه كننده برنامه در ادامه با اشاره به كاراكتر آقاموشه افزود: موش به عنوان نمادی از ثروت‌اندوزی و سودجویی در جامعه است كه در هرشرایطی به دنبال بهره‌گیری از موقعیت قرار دارد. شخصیت رامین هم فردی است كه در میان اطرافیان خود بسیار می‌بینیم. انسانی كه بسیار فكر می‌كند، اما هیچ عملی از او سر نمی‌زند. مجموعه‌ای از این كاراكترها جامعه كوچكی را به‌وجود آورده‌اند در سطح بزرگ‌تر اطرافمان می‌بینیم.
فرشید درخشان از ساخت 26 برنامه 13 دقیقه‌ای خبر داد و گفت: در طول برنامه مفاهیم مختلفی همچون توجه به تولید داخلی، فرهنگ صرفه‌جویی، اعتیاد به شبكه‌های اجتماعی و... مطرح می‌شود و شاهد حضور مهمان‌هایی مانند خانم مریم سعادت و سپند امیرسلیمانی در قسمت‌هایی خواهیم بود.
مریم سعادت بازیگر و یكی از مهمانان مجموعه عروسكی «سین‌شو» نیز تولید برنامه‌ها با محوریت كودك را در تمامی شبكه‌ها ضروری دانست و گفت: ورود شبكه سلامت تخصصی به حوزه كودك نشان از اهمیت این حوزه برنامه‌سازی دارد. مسلما فرهنگسازی از دوران كودك ساده‌تر و به مراتب تاثیرگذارتر خواهد بود.
وی ادامه داد: زمانی كه متن با موضوع تولید ملی به من پیشنهاد شد پذیرفتم، چرا كه بحث توجه به كالای داخلی اهمیت بسیاری دارد و در شرایط كنونی باید به آن پرداخته شود.
 عوامل این مجموعه عبارتند از: بازیگر: رامین ناصرنصیر، صداپیشه‌ها: بهادرمالكی، كاظم سیاحی، فهیمه باروت‌چی، سامان مظلومی، عروسك‌گردان‌ها: شیما بخشنده، نگارشهبازی، همایون فربود، مرجان نامور، نویسنده: نیوشاصدر، مشاور هنری: امیرسلطان احمدی، آهنگساز: كیوان كیارس، طراح دكور، صحنه و لباس: امیربنایی، طراحی و ساخت عروسك‌ها: علی اعتصامی‌فر، مدیرصدا: بابك اخوان، تدوین: شهاب فراهانی، مدیرتصویربرداری: مهدی قنبرزاده، مجری طرح: لیلی مرادی، تهیه و كارگردان: فرشید درخشان.