دیكتاتوری رسانه‌ای آمریكا علیه ایران

دیكتاتوری رسانه‌ای آمریكا علیه ایران


گوگل به‌تازگی و بدون هشدار قبلی دسترسی شبكه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را به حساب‌های كاربری رسمی‌شان روی پلتفرم یوتیوب مسدود كرده است. در پی این اقدام، حساب‌های كاربری بخش «برنامه‌های پرس تی وی»، برنامه «ایران» و بخش «مستندها»ی این شبكه و حتی حساب‌های جی میل تحریریه خبر پرس تی وی نیز از دسترس خارج و مسدود شدند.
این برای اولین بار نیست كه گوگل، كانال‌های شبكه پرس تی وی در یوتیوب را مسدود می‌كند. كانال نخست پرس تی وی در یوتیوب، در ماه دسامبر سال 2009 راه اندازی و در سپتامبر سال 2013 بسته شد. پس از آن، كانال جدیدی برای این شبكه ایجاد شد كه تقریبا دو ماه بعد مسدود شد.
در پی بسته شدن این اكانت، سومین كانال یوتیوب پرس تی وی نیز ایجاد شد كه پنج ماه پس از راه‌اندازی غیرفعال شد. كانال چهارم این شبکه در یوتیوب نیز با حدود بیش از 270 هزار مشترك فعال، مشغول به فعالیت بود كه به تازگی و بدون هشدار قبلی و در پی ادعایی مبنی بر نقض سیاست‌های گوگل، بسته شد.
حبیب عبدالحسین، مدیر وبسایت و رسانه‌های اجتماعی پرس تی وی در خصوص بسته شدن حساب كاربری گوگل پرس تی وی گفت: علاوه بر بسته شدن این حساب بدون هشدار قبلی، حساب كاربری تعدادی از اشخاص و كارشناسانی نیز كه با پرس تی وی در ارتباط بودند، بسته شده است.وی با اشاره به استقبال فوق‌العاده از تولیدات و اخبار پرس تی وی در رسانه‌های اجتماعی گفت اعمال محدودیت‌ها بر وبسایت و رسانه‌های اجتماعی این شبکه در پی وقایع اخیر افزایش یافته است به گونه‌ای كه گوگل به همراه فیس بوك و توییتر عملا جلوی انتشار محتوای تولیدی پرس تی وی را می‌گیرند.وی تاكید كرد پرس تی وی هیچ كدام از قوانین وسیاست‌های گوگل را نقض نكرده و حركت این شركت آمریكایی با اغراض سیاسی و با هدف افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
عبدالحسین گفت: نكته قابل توجه این است كه گوگل ادعا دارد حساب پرس تی وی به‌دلیل نقض قوانین این شركت بسته شده؛ ولی اگر به كانال یوتیوب پرس تی وی مراجعه كنید، می‌بینید همه 64 هزار ویدئوی قبلی ما وجود دارد و این سوال پیش می‌آید كه اگر ما به‌عنوان ناقض قوانین عمل كرده‌ایم، چرا هیچ ویدئویی حذف نشده و هشداری داده نشده است.
نكته جالب توجه اینجاست كه تمام نظرهای مخاطبان در بخش كامیونیتی كه در واقع، فضایی بوده برای گفتن حرف‌های متفاوت، از طرف گوگل حذف شده است زیرا ظاهرا این حرف‌ها به مذاق مدعیان دموكراسی و آزادی بیان خوش نیامده است. این موضوع نشان می دهد كسانی كه ادعای آزادی بیان دارند، با بهانه‌های ساده و ابتدایی با صداهای متفاوت و مخالف خود رفتار حذفی می‌كنند.
مدیر وبسایت و رسانه‌های اجتماعی پرس‌تی‌وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب كه خطاب به مسؤولان برون مرزی گفته بودند: «شما در خط مقدم جنگ رسانه‌ای هستید» اضافه كرد اتفاقات اخیر موید نكات مطرح شده از سوی ایشان است . عبدالحسین این اقدام گوگل را نشانه انفعال و ضعف منطق این شركت در مواجهه با پرس تی وی و سایر رسانه‌های تاثیر گذار برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توصیف و تاكید كرد رسانه‌های ایرانی با عزمی جزم تر از گذشته رسالت خود مبنی بر انعكاس صدای حق و  صدای بی‌صدایان  را ادامه خواهند داد.
در شهریور ماه سال گذشته نیز فیسبوك، توییتر و گوگل در اقدامی هماهنگ‌شده و برای جلوگیری از انتشار حقایق و واقعیت‌هایی كه دولت آمریكا و متحدانش علاقه‌ای به انتشار آن ندارند، اقدام به مسدودسازی حساب‌های كاربری شبكه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی و برخی حساب‌های دیگر همچون شبكه العالم و... روی پلتفرم‌های خود كردند.این اقدام گوگل احتمالا در راستای اقدامات دولت آمریكا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و كمپین فشار همه‌جانبه علیه این كشور است كه رسانه‌های ایرانی را نیز مورد هدف قرار داده است.
منبع: پرس تی وی