قیام عروسك‌ها

قیام عروسك‌ها

استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی و وسایل جدید فناورانه، اتفاقی است كه این روزها جای خود را به صورت جدی در تعاملات اجتماعی و مناسبات ما باز كرده و شمایلمان را به شهروندانی الكترونیكی و به روز تبدیل كرده است.
 با این حال جمله معروفی هست كه می‌گوید در كشور ما  ـ‌ متاسفانه ـ فناوری‌‌ها خیلی زودتر از فرهنگشان به كشور می‌آیند. ما این روزها از بسیاری از وسایل ارتباطی بهره می‌جوییم، بی‌آن‌كه راه درست استفاده‌شان را بدانیم و به همین دلیل گهگاه آسیب‌هایی هم می‌بینیم و درگیر ضررهای مالی و اقتصادی می‌شویم.
«همین الان یهویی» نام برنامه‌ای تلویزیونی است كه این روزها با محوریت آموزش فرهنگ صحیح استفاده از كارت‌های بانكی و دستگاه‌های كارتخوان تهیه شده است.
 در این برنامه تلاش شده در فضایی ملموس و به شكلی آسان و با زبانی طنز، كلاهبرداری‌های احتمالی در این زمینه معرفی و با شناخت این شگردها از بروز خسارات جلوگیری شود.
 برنامه همین الان یهویی، شامل بخش‌های نمایشی، عروسكی، پویانمایی، موشن‌گرافیك و دوربین مخفی است كه در بسیاری از بخش‌های آن از تكنیك كروماكی استفاده شده است. از آنجا كه این برنامه محتوایی مربوط به فضای مجازی دارد، در تولید آن سعی شده بخش‌های مختلفش در فضایی مجازی ضبط شود. همین الان یهویی، نكته قابل توجه دیگری هم دارد و آن استفاده از شخصیت‌های شیرین عروسكی در این برنامه است.
جام‌جم از روند تولید و محتوای این برنامه گزارش می‌دهد و همچنین با سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا هم در رابطه با نقش رسانه‌ها در ساخت برنامه‌های اینچنینی در جهت فرهنگ‌سازی استفاده درست از فضای مجازی گپ زده است.
ادامه در صفحه 7