احضار وزیر ارشاد و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر  به مجلس

احضار وزیر ارشاد و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر به مجلس

حجت‌الاسلام مازنی از احضار وزیر ارشاد و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، نماینده مردم تهران و رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حاشیه‌های برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و عدم شفافیت مالی در برگزاری این دوره از جشنواره اظهار كرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در كمیسیون فرهنگی، نمایندگان تصمیم گرفتند تا برای شفاف‌سازی در زمینه سرمایه‌گذاران این دوره و پاره‌ای از توضیحات در راستای برگزاری آن مسؤولان مربوط جشنواره جهانی فیلم فجر را به مجلس احضار كنند.
او در ادامه بیان كرد: به همین منظور طبق درخواستی كه به سید‌عباس صالحی، وزیر ارشاد و رضا میركریمی، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ابلاغ شده، این عزیزان در روزهای آینده در كمیسیون فرهنگی مجلس حاضر خواهند شد و پاسخگوی نمایندگان ما می‌شوند.
این در حالی است كه رضا میركریمی، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با تكذیب خبر احضارش به مجلس گفت: اطلاعی از این احضار ندارم و می‌دانم منشأ این اخبار كجاست. او افزود: من بعد از برگزاری این جشنواره منتظر یك خسته نباشید از جانب مسؤولان بودم نه شنیدن این اخبار.
میركریمی تصریح كرد: اگر قرار باشد توضیحی هم به كمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شود، مسؤولان دولتی سینما باید در راستای این پاسخگویی اقدام كنند، اما شنیدن این اخبار هم برای من ناراحت‌كننده است. او افزود: اگر حاشیه‌های برگزاری یك جشنواره در این سطح می‌تواند اینقدر زیاد باشد، عطای جشنواره برگزار كردن را به لقایش می‌بخشم.
سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میركریمی ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت در تهران برگزار شد.