شهریه مهدهای كودك همچنان بلاتكلیف

شهریه مهدهای كودك همچنان بلاتكلیف

مدیركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور گفت: نسخه واحدی برای تعیین شهریه مهدهای كودك وجود ندارد و میزان شهریه مهدها حتی در تهران در منطقه شمیرانات، تهران و شهرری متفاوت است.
به گزارش ایرنا، منتظر شبر‌ افزود: میزان افزایش شهریه مهدها در سال جاری، استان به استان فرق دارد؛ جدول آنالیزی برای این كار وجود دارد كه براساس آن به عنوان مثال براساس اجاره مهدها تعیین می‌شود.
وی تاكید كرد: عمده مهدهای كودك كه در كشور فعالیت دارند، اجاره‌ای هستند و بنابراین شهریه آنها نیز براساس میزان اجاره در آن منطقه و ضریبی از تورم تعیین می‌شود.
مدیركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور با اشاره به افزایش هرساله شهریه مهدها با توجه به تورم افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌كننده‌ها تا این لحظه عددی در این زمینه به ما اعلام نكرده است، طبق قانون، سازمان صنعت و تجارت باید قیمتی برای شهریه مهدها اعلام كند و ما آن قیمت را به تنظیم بازار ببریم.
شبر بیان كرد: مهدهای كودك در رابطه با شهریه خود بلاتكلیف هستند، این مساله موجب می‌شود شهریه مهدها ثابت بماند درحالی كه با توجه به افزایش نرخ‌ها و تورم، نیاز به افزایش شهریه‌هاست و در صورت تعیین‌نشدن یا به تعویق افتادن میزان شهریه‌ها، مهدها با مشكلاتی مواجه می‌شوند. وی عنوان كرد: كاهش كیفیت خدمات مهدها به هر بهانه‌ای به تعطیلی آنها منجر خواهد شد. به گفته وی در حال حاضر 15 هزار مهدكودك شامل 7500 روستامهد و مهد حاشیه‌ای در كشور فعالیت دارند.