كمك 168 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان

كمك 168 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سیل اخیر مردم در سراسر كشور بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان به كمیته امداد كمك كردند.
به گزارش آنا، علیرضا عسگریان گفت: كمك‌های مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است. معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در سال ۹۷ كمك‌های مردمی در جشن نیكوكاری ۶۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۳۰۸ میلیارد تومان كمك جمع‌آوری شد.
وی افزود: از زمانی كه سیل اتفاق افتاد، كمیته امداد فعالیت‌های خود را آغاز كرد و استان‌های كشور به سه قسمت تقسیم شد؛ هشت استان درگیر سیل بودند، هشت استان احتمال وقوع سیل داشتند و هشت استان دیگر نیز به عنوان استان معین انتخاب شدند و به امدادرسانی به مردم پرداختند.
عسگریان بیان كرد: در سیل ۹۸ مردم در سراسر كشور بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان به كمیته امداد كمك كردند كه ۴۷ میلیارد تومان آن نقد و مابقی آن كالا بوده است.
عسگریان ادامه داد: ساخت و تعمیر ۲۵ هزار مسكن در مناطق سیل‌زده بر عهده كمیته امداد است كه از این تعداد 8000 واحد نیاز به ساخت كامل دارد.
معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این‌كه 2500 واحد مسكونی در محدوده شهری و مابقی خانه‌های روستایی است، بیان كرد: به دلیل حجم بالای این تعمیرات نیاز به كمك‌های مردمی بسیار احساس می‌شود و در این راه از پویش‌های مردمی استقبال می‌كنیم.