این برکناری تولد دوباره من بود!

علی دایی بعد از اخراج و در کنفرانس خبری مدعی شد برکناری‌اش غیرور زشی بوده است

این برکناری تولد دوباره من بود!

بعد از مسأله‌ای كه پیش آمد خیلی‌ها زنگ زدند و  ‌خواستند مصاحبه كنند. برای همین تصمیم گرفتم این نشست را برگزار كنم. حق هر مجموعه‌ای است كه مربی خود را اخراج كند. خدا را شكر می‌كنم كه به خاطر احقاق حق اخراج شدم.
من قبل از دیدار با ذوب‌آهن اخراج شده بودم و شما می‌توانید این موضوع را از ابراهیم صادقی سؤال كنید. دكتر چشمه‌سری در اصفهان از صادقی سؤال كرده بود كه آیا قرار است به جای علی دایی بیایی؟ صادقی دو روز قبل به من زنگ زد و گفت كه نمی‌خواسته فكر مرا در این باره مشغول كند. او گفت كه باشگاه چنین صحبتی با او نداشته، اما چشمه‌سری این حرف را زده است. صادقی روز گذشته دوباره با من تماس گرفت و موضوع را با من مطرح كرد و من هم برایش آرزوی موفقیت كردم.
آقایان یكسری دلایل برای خودشان آورده‌اند كه من در این دلایل برای اخراجم مانده‌ام. در حكم اخراج من متاسفانه از واژه مقدس كارگر سوء‌استفاده شده است. متاسفانه آقایان از این واژه مقدس برای خودشان سنگر درست می‌كنند. افتخارم بوده كه این سال‌ها كنار كارگران بوده‌ام. من از آقایان سؤال می‌كنم شما كجا بودید؟ حداقل منِ علی دایی به خاطر كاری كه در این سال‌ها انجام داده‌ام دل كارگران را خوشحال كرده‌ام، اما این آقایان كجا بوده‌اند؟ من به دلیل این‌كه حرف حق زدم اخراج شدم. مگر به كسی توهین كردم؟ مگر من اسم كارگر در صحبت‌هایم آورده‌ام؟ فقط گفتم كه حق این بچه‌ها را بدهید. شاید آقایان ناراحت شده‌اند كه من اسم قلعه‌بانی و هاشمی را آورده‌ام. من باز هم می‌گویم كه این دو نفر مرد بودند و كمك كردند قهرمان شدیم.
من گفتم پراید 50 میلیون و تیبا 70 میلیون تومان شده است. دروغ گفتم؟ اشتباه كردم؟ كجای حرف من اشتباه بوده؟ من درد جامعه را گفتم. من گفتم قیمت‌ها این‌قدر افزایش پیدا كرده؛ اما حقوق ما زیاد نشده، حداقل آن را به موقع بدهید. در مصاحبه من به كدام كارگر توهین شد؟ آقایان! اگر شما طرفدار كارگر هستید، من در این قشر زندگی كرده‌ام. همه كار كرده‌ام تا به اینجا رسیده‌ام. آقای سایپا! شما برای كارگر چه كار كرده‌اید؟ قیمت همه چیز را دو برابر كرده‌اید اما آیا حقوق كارگران را هم افزایش داده‌اید؟
من باوجدان‌ترین آدم دنیا هستم. اگر كارگران از اخراجم خوشحال شده باشند من هم از اخراجم خوشحالم، اما مردم را فریب ندهید، همه ما یكسری تعهدات داریم كه باید انجام دهیم. من و بازیكنان در باشگاه تعهداتمان را انجام دادیم. تیمی كه شاید كم‌هزینه‌ترین تیم تاریخ باشگاه بوده را در رده هفتم جدول تحویل دادیم. سال قبل چهارم شدیم و به پلی‌آف آسیا رسیدیم. یكسری جوان را هم به فوتبال كشور معرفی كردم. من به تعهدات خودم عمل كردم.
در مصاحبه‌ام خواستار این شدم كه شما (باشگاه سایپا) به تعهدات خود عمل كنید. كجای حرف من بی‌احترامی بود؟ آقایانی كه این صحبت‌ها را می‌كنید، شما كی به تعهدات خود به مردم عمل كردید؟ پول مردم را گرفتید و هر روز به آنها یك قول دادید كه به هیچ‌كدام از آنها نیز عمل نكردید. خریدار، ماشین، رنو ثبت‌نام كرده؛ اما به او یك ماشین دیگر تحویل می‌دهید. آقایان جلوی كارخانه شما تحصن شده بود نه جلوی در خانه من، نه جلوی محل كار من.
من در فوتبال تا الان سه بار اخراج شده‌ام كه هر سه بار آن غیرفوتبالی بوده است. دفعه اول گفتم رئیس‌جمهور مرا اخراج كرد همه شما خندیدید، اما بعد دیدید رئیس‌جمهور بود. دفعه دوم از پرسپولیس اخراج شدم كه آن هم به دستور وزیر ورزش بود. دفعه سوم هم كه الان است. من با مردم زندگی كرده‌ام. اكنون هم نمی‌دانم دفعه بعدی كه اخراج می‌شوم قطعا برای چه موضوعی است.
روز گذشته روز تولد دوباره من بود. خیلی سخت است شما با كسانی كار كنید كه دوست نداشته باشند تیمتان موفق باشد. شما فكر می‌كنید قبل از بازی با ذوب‌آهن من چه چیزی به بازیكنانم گفتم؟ من به آنها گفتم كه ما تنهاییم و خیلی‌ها دوست دارند كه شكست بخوریم، اما به خاطر خودمان و آنهایی كه دوستمان دارند باید بازی كنیم و برنده شویم. درود به شرف بازیكنانم می‌فرستم كه بهترین بازی فصل را انجام دادند. شاید آنها با رفتن من حق و حقوشان را بگیرند.
جوان‌تر كه بودم حرفی زده بودم كه دوباره آن را تكرار می‌كنم. علی دایی زیر بیرق هیچ‌كسی سر خم نمی‌كند؛
نه چپ، نه راست و نه میانه. من فقط زیر بیرق یك نفر سرم را خم كرده‌ام و آن اباعبدا... الحسین(ع) است و به غیر از آن زیر پرچم كسی سرم را خم نمی‌كنم. من تا به اینجا هم كه رسیده‌ام با تلاش خودم بوده است. درس خوانده و كار كرده‌ام تا به اینجا برسم. وجدانم راحت است كه تا الان نگاه چپ به ناموس مردم و به مال كسی نكرده‌ام و یك ریال هم مال حرام در زندگی‌ام نیاورده‌ام. من الان آرامش دارم. شاید بعد از این مصاحبه برخی كه قدرت دارند آرامش من را به هم بزنند؛ اما آماده‌ام. آقایان به بنده خدا وصل هستند اما من بنده خدا هستم،  به او وصلم و با خدا به کسی
نیاز ندارم.
درباره دریافت حكم اخراج از سوی مصطفی مدبر، مدیرعامل باشگاه سایپا باید بگویم شخصی به نام مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد و من چنین شخص حقیقی را نمی‌شناسم. من سردار غفور درجزی دورق را می‌شناسم. در گذشته در یكی از برنامه‌های نود، شنیدم كه شخصی با نام مدبر و با سمت رئیس شركت توسعه و تجهیز در حال صحبت است. من تصویرش را نمی‌دیدم، اما صدایش را می‌شنیدم كه برایم آشنا بود. وقتی تصویر این فرد را دیدم مشاهده كردم كه همان سردار غفور خودمان است. حالا چگونه مصطفی مدبر شده است؟ كاش یك نفر از ثبت احوال اینجا بود و سؤال می‌كردم كه آیا یك نفر می‌تواند به صورت همزمان اسم و فامیلش را عوض كند؟ مگر می‌شود با عوض كردن شناسنامه، شخصیت و گذشته را هم عوض كرد؟ دیروز نامه‌ای را برایم فرستادند كه به كسی دسترسی نداشتم و امروز هم كه تعطیل است. فردا پیگیری می‌كنم كه آیا شخصی به نام سردار درجزی دورق می‌تواند این كار را انجام بدهد یا خیر؟ من این فرد را از زمانی كه مسؤولیت حراست صدا و سیما را برعهده داشت می‌شناسم. یك پرونده در سال 85 داشتم كه یك خانم 300 میلیون تومان پول مرا خورده بود. این زن خودش را از آشنایان درجزی دورق معرفی می‌كرد. من زمانی كه می‌گفتم كسانی به تیم آمده‌اند كه با من خصومت دارند همین‌ها را می‌گفتم. سال 85 محكومیت آن زن را گرفتم. او مدتی در زندان بود و فرار كرد، اما دوباره او را گرفتند و او از آشنایان سردار غفور بود. این‌كه مصطفی مدبر یكباره آمد برایم علامت سؤال بود و الان نمی‌دانم چگونه مدیرعامل سایپا شده است؟ مگر او فعالیت ورزشی داشته است؟ من باید فردا استعلام بگیرم كه آیا حكم فسخ قرارداد با امضای او می‌تواند معتبر باشد یا نه؟