جزئیات دیدار ایران و كره‌جنوبی

جزئیات دیدار ایران و كره‌جنوبی


فدراسیون فوتبال كره جنوبی جزئیات دیدارهای دوستانه این تیم در بازی‌های فیفا دی در ماه آینده را اعلام كرد. پیش از دیدار با ایران، شاگردان پائولو بنتو ابتدا باید در شهر بوسان برابر استرالیا قرار بگیرند و در ادامه سه‌شنبه ۲۱ خرداد در ورزشگاه سئول برابر ایران قرار خواهند گرفت.
دیدار كره جنوبی و استرالیا حاصل توافق دو‌جانبه دو كشور برای برگزاری بازی دوستانه رفت و برگشت بوده است. این دو تیم پیشتر در استرالیا در دیداری دوستانه مقابل هم  قرار  گرفتند. همچنین كره جنوبی آخرین بار در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر ایران قرار گرفت كه آن دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. كره جنوبی و ایران ۳۰ بار در رویدادهای مختلف برابر هم قرار گرفتند كه ۱۳ برد سهم ایران بوده است، هشت دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است و در ۹ دیدار نیز كره‌ای‌ها برنده زمین بازی را ترك كردند .
در دو بازی دوستانه خردادماه تیم ملی، خیلی‌ها منتظر رونمایی از سرمربی جدید ایران هستند. یوزهای ایرانی پیش از دیدار با كره جنوبی به مصاف تیم ملی سوریه می‌روند. این‌كه چه كسی سرانجام سرمربی تیم ملی ایران می‌شود مشخص نیست، اما همچنان شایعات حكایت از آن دارد كه با وجود مذاكرات تاج با مربیان مختلف، در نهایت برانكو ایوانكوویچ به نیمكت تیم ملی ایران می‌رسد.