در داستان‌پردازی معنویت را از یاد نبریم

در داستان‌پردازی معنویت را از یاد نبریم


سرگرم كردن مخاطب بد نیست و به‌خصوص در ماه رمضان كه ماه مهمانی خداست و فضایی معنوی بر جامعه حاكم است ایرادی ندارد كه رسانه ملی هم جدول پخش را با محصولات سرگرم‌كننده بچیند، ولی به نظرم در سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های گفت‌وگومحور همچنان نیازمند تزریق حال و هوای اخلاقی-دینی هستیم.
سریا‌ل‌های تلویزیون نباید مانند محصولات ماهواره‌ای یك سرخوشی ساده ایجاد كنند، بلكه لازم است مخاطب را به كنكاش در اخلاقیات و معنویات جذب كنند. البته قرار هم نیست با سخنان گل درشت پیام داد و اتفاقا لازم است پیام‌های معنوی نیز با زبان جذاب ارائه شوند.
قصه‌های سریال‌ها باید طوری به روز شود كه تأثیرگذاری معنوی حین روایت سریال حادث شود و تماشاگران، هم حظ بصری ببرند و هم حظ معنوی.
انقلاب ما یك انقلاب اسلامی بود و هم امام خمینی(ره) و هم رهبر انقلاب بارها بر دمیدن روح تعهد در هنر تأكید كرده‌اند پس چرا رسانه ملی پیشتاز ایجاد تعهد در مخاطبان نباشد.
باید سریال‌هایی بسازیم كه هم از منظر قصه گویی قوی باشند و هم از منظر انقلابی‌گری و ایجاد تعهد در مخاطبان. در این حیطه هم تكنيسین‌های قوی لازم داریم و هم داستان‌پردازان زبده و هم مشاوران مذهبی ـ اخلاقی كه ایده‌های داستان‌پردازان را صیقل دهند. خوشبختانه چیزی كه در این ملك فراوان است استعدادهای قابل در هر سه رشته است. چه خوب كه اینها را كنار هم جمع كنیم و برای تولید محصولات جذاب معنوی از آنها بهره ببریم.