شناسایی ناشران متخلف با انبارهای احتكار كاغذ

شناسایی ناشران متخلف با انبارهای احتكار كاغذ


چند روز پیش و در حالی كه بحران كاغذ سقوطش به عمیق‌ترین نقاط فاجعه را آغاز كرد، خبری دردناك منتشر شد كه آب سردی بود روی سر فعالان فرهنگی. خبر این بود كه چند انبار اینجا و آنجا پیدا كرده‌اند كه كاغذ احتكار كرده بودند.
حالا مدیر‌كل تعزیرات حكومتی استان البرز از شناسایی شش ناشر متخلف در حوزه كاغذ در این استان خبر داده. در این میان بسیاری از ناشران تهرانی نیز كاغذهای دریافتی خود را در بازار آزاد فروخته‌اند كه قرار است تعزیرات، پرونده آنها را بررسی كند.
آن‌طور كه تسنیم نوشته، از زمانی كه نخستین محموله‌های كاغذ با ارز دولتی در ابتدای سال 97 وارد كشور شد، موضوع احتكار كاغذ نیز پیش آمد،‌ انبارهای متعددی در اصفهان، شهر‌ری و... كشف شد كه صدها تن كاغذ را در خود جای داده بودند،‌ گرچه سرنوشت برخی كاغذهای كشف شده نیز در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و این كاغذها هیچ‌گاه به چرخه توزیع برنگشت. در روزهای گذشته نیز یكی دیگر از انبارهای احتكار كاغذ در مشكین‌دشت كرج شناسایی شد،‌ انباری كه به گفته مدیركل تعزیرات حكومتی استان البرز ارزشی میلیاردی داشته و متعلق به صاحب یك چاپخانه در تهران است. این انبار 520 رول كاغذ را در خود جای داده است.
اما اخیرا علی‌اكبر مختاری، مدیركل تعزیرات حكومتی استان البرز در گفت‌وگو با تسنیم به بررسی پرونده ناشرانی كه در این استان موفق به دریافت كاغذ با ارز دولتی شده‌اند،‌ خبر داد و گفت: در جریان ارزیابی‌ها متوجه شدیم از هفت ناشری كه سهیمه كاغذ با ارز دولتی دریافت كرده است،‌ شش ناشر این كاغذها را در جای درست مصرف نكرده‌اند،‌ این افراد متاسفانه سهمیه كاغذ را گرفته و كار را به استان‌های دیگر واگذار می‌كنند.