صحبت‌های توخالی کافی است!

صحبت‌های توخالی کافی است!


دونالد ترامپ دیروز همزمان با مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز تلاش کرد با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود همچنان به جنگ روانی با ایران ادامه دهد.
ترامپ در این مطلب نوشت: «اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید.»
اما توخالی بودن این تهدید آنقدر آشکار بود که حتی چهره‌های آمریکایی نیز از آن انتقاد کردند.
کریس مورفی، سناتور آمریکایی در مطلبی در همین زمینه نوشت: اگر بچه چهارم دبستانی من، فرمانده کل قوا بود، همین توییت را می‌نوشت.
 وندی شرمن، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در زمان اوباما هم نوشت: شاید فکر می‌کنی، رویکرد «آتش و خشم» در مقابل کره شمالی، روی ایران جواب می‌دهد تا با تو دیدار کنند. جواب نخواهد داد؛ البته قمار کره شمالی هم خیلی خوب از آب درنیامد، درآمد؟
مایکل مک فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه هم اینگونه به توئیت ترامپ واکنش نشان داد: ایران از هزاران سال قبل وجود داشته، پس از دونالد ترامپ هم وجود خواهد داشت. ایرانی ها در برابر تجاوز از خود دفاع خواهند کرد. صحبت قلدر مابانه توخالی کافی‌ است.
هرگز یک ایرانی را تهدید نکن!
توییت ترامپ در داخل جمهوری اسلامی ایران هم واکنش‌هایی به همراه داشت؛ از جمله آنها محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان بود که در واکنش به تهدید ترامپ در توییتر خود نوشت:  دونالد ترامپ به تحریک تیم بی، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان در آن ناکام بوده‌اند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزان همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.