كودك و نوجوانان ، 13 درصد كشته‌های تصادفات

كودك و نوجوانان ، 13 درصد كشته‌های تصادفات

 رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: كودكان و نوجوانان زیر ده سال حدود 13 درصد كشته‌های تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش جام‌جم، سردار د‌كمال هادیانفر افزود: سالانه 3/1 میلیون نفر در حوادث رانندگی جهان كشته می‌شوند و در كشور ما سالانه 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی كشته و 350 هزار نفر مجروح می‌شوند.
وی عنوان كرد: از 46 كشته تصادفات روزانه در كشور هفت نفر كودك است، بر اساس قانون استفاده از كمربند ایمنی سرنشین جلو در شهرها و سرنشینان عقب در جاده‌ها الزامی است.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان كرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانونی را در حمایت از كودكان تصویب كرده است كه پس از تصویب شورای نگهبان اجرایی می‌شود. بر‌اساس قانون مذكور از حبس تعزیری تا جریمه نقدی برای متخلفان رانندگی كه جان كودكان را به خطر بیندازند در نظر گرفته شده است.
سردار هادیانفر ادامه داد: حدود 43 درصد تصادفات نوروز امسال از شكل واژگونی بوده است كه در این شكل از تصادفات صدمات جدی به كودكان وارد می‌شود. وی گفت: خارج شدن كودكان از شیشه و سقف خودرو و نشستن كودك در صندلی جلو یا بر روی پای راننده تخلف است و موجب به خطر افتادن جان كودكان می‌شود.
هادیانفر بیان كرد: پلیس در حال پیگیری لایحه ماده 19 در مجلس برای اجباری كردن استفاده از صندلی كودك است و در صورت تصویب پلیس با متخلفان برخورد می‌كند. صندلی كودك باید به صندلی عقب خودرو با كمربند ایمنی مهار شده و پس از آن كودك در آن قرار گیرد.
رئیس پلیس راهور افزود: نرخ جریمه‌های فعلی بخصوص برای تخلفات حادثه‌ساز و موضوعات مرتبط با كودكان اصلا بازدارنده نیست و پلیس راهور در شورای‌عالی ترافیك موضوع افزایش نرخ جریمه‌ها را در این بخش‌ها در دستوركار قرار داده است.