بخشش اضافه خدمت در كار نیست

بخشش اضافه خدمت در كار نیست

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد كل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد كه عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا تأكید می‌كنم كه غایبان منتظر بخشش نباشند.
به گزارش جام‌جم، سردار موسی كمالی افزود: در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تغییر كرده و هم‌اكنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است.
وی عنوان كرد: افرادی كه می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند، فرماندهان می‌توانند تا دو‌سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد كل نیروهای مسلح درباره این‌كه چرا اضافه خدمت به صورت كلی بخشیده نمی‌شود، بیان كرد: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده كه عده‌ای نسبت به اجرا و تمكین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه این‌گونه تلقی شود كه حتما بخششی در كار است و به‌موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نكنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده كه بی‌قانونی به‌وجود آید و لطف مكرر به عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به‌صورت كلی انجام نخواهد شد.
سردار كمالی افزود: باید تفاوتی بین كسی كه به قانون احترام گذاشته و به‌موقع خود را معرفی كرده با كسی كه تخلف قانونی دارد، لحاظ شود و این عادلانه است. وی به جوانانی كه دارای غیبت از خدمت سربازی هستند، تاكید كرد كه منتظر بخشش نباشند و خود را معرفی كنند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد كل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب كه متأسفانه هرساله تعدادی از مشمولان فكر می‌كنند كه بخشش در كار است و از اجرای قانون تمكین نكرده و به خدمت نمی‌روند، عنوان كرد: ممنوعیت خروج از كشور، ادامه تحصیل، استخدام، كار در شركت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تأسیس شركت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است.