به هنرمندان سیل‌زده كمك می‌شود

به هنرمندان سیل‌زده كمك می‌شود

معاون صنایع‌دستی اعلام كرد به محض پاك‌سازی مناطق سیل‌زده و امكان استقرار هنرمندان در كارگاه‌ها و منازلشان، با تخصیص وام،‌ تسهیلات و تجهیزات این هنرمندان را فراهم خواهند كرد.
پویا محمودیان درباره برنامه‌های این معاونت برای كمك به هنرمندان، صنعتگران و تولیدكنندگان صنایع‌دستی كه به دنبال سیل‌های نوروزی دچار خسارت شده بودند، با ایسنا گفت‌وگو كرده و گفته در مجموع خسارات ناشی از سیل در حوزه‌های تجهیزات، مواد اولیه و زیرساخت‌ها نزدیك به ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. برنامه‌ریزی ما این است به محض این‌كه مناطق سیل‌زده پاكسازی و امكان استقرار صنعتگران و هنرمندان در كارگاه‌ها و منازلشان فراهم شود، كمك‌ها را آغاز كنیم.
محمودیان افزود: در همین راستا میزان خسارات سیل به حوزه صنایع‌دستی به صورت تفكیك‌بندی شده به استانداری‌های مربوط، ستاد مدیریت بحران، وزارت كشور و نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است تا بودجه مناسبی را برای تجهیز كارگاه‌ها و مواد اولیه مناطق سیل‌زده در نظر بگیرند.
وی تاكید كرده بر همین اساس، پس از فراهم شدن امكان استقرار، تأمین تجهیزات، مواد اولیه و كارگاه‌ها در وهله نخست و سپس مرمت كارگاه‌ها در دستور معاونت صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت.
وضعیت بیمه هنرمندان
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی كشور درباره وضعیت بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی هم گفت: حدود ۸۱۵نفر با توجه به بودجه‌ای كه در اختیار ما قرار داشت، در فهرست بودند كه بیمه شده‌اند. تلاش می‌كنیم امسال بتوانیم میزان بودجه را بیشتر كنیم و هنرمندانی كه در انتظار برقراری بیمه‌شان هستند نیز بیمه شوند.
وی درباره نحوه انتخاب هنرمندانی كه در فهرست قرار گرفته بودند هم گفت: نام این ۸۰۰ هنرمند براساس اولویت‌هایی در فهرست قرار گرفت كه توسط ۳۱ استان به ما اعلام شده بود. برای ما مهم این است كه فرآیند بیمه كردن هنرمندان و صنعتگران بعد از پنج سال دوباره آغاز شده و امیدواریم در صورت تخصیص بودجه بیشتر، بتوانیم طیف بیشتری از هنرمندان را بیمه كنیم.