چند اصل کلی  برای زیبا سازی بالکن

چند اصل کلی برای زیبا سازی بالکن

‌ اگر لبه تراس منزل‌تان میله یا نرده دارد و می‌خواهید گلدانی روی آن نصب کنید حتما از ایمنی آن مطمئن شوید؛ مخصوصا اگر در طبقات بالاتر ساکن هستید.
تراس‌ها تنها فضای آزاد خانه‌های امروزی هستند. اگر می‌خواهید خیلی هیجان‌انگیز آنها را زیباسازی کنید می‌توانید کفشان را چمن مصنوعی کنید. با این کار احساس رفتن به پارک برایتان تداعی خواهد شد و فضای دلنشینی برای دورهمی‌های کوچک خانوادگی ایجاد خواهید کرد مخصوصا اگر یک حوض کوچک آبی فیروزه‌ای هم در یک گوشه‌اش بگذارید.
حواس‌تان به نور پردازی سقفی، دیواری و رومیزی تراس باشد. نشاط رنگ سبز در ترکیب با نورهای مناسب حس تازگی و آرامش بیشتری را منتقل می‌کند.
سری به انباری، زیرزمین یا پارکینگ بزنید. وسایل غیر استفاده و دور ریزهای خانه مثل بطری‌های خالی، لامپ‌های سوخته، لاستیک کهنه، نردبان و قفس قدیمی و کفش‌های کهنه برای زیبا کردن بالکن می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.
از معجزه رنگ‌ها غافل نشوید. هرچه رنگ گلدان‌ها و سایر ترکیبات به کار گرفته شده برای طراحی محیط شادتر و سرزنده باشند، حال و هوایش هم بهتر خواهد بود. گلدان‌های لعابی و سفالی گزینه‌های مناسبی  برای این منظور هستند.