كشف محموله 4 میلیاردی شیشه در فرودگاه

كشف محموله 4 میلیاردی شیشه در فرودگاه

اعضای یك باند قاچاق مواد مخدر كه قصد داشتند از طریق كارتن‌های خرما و خط هوایی بم ـ تهران، محموله 50‌كیلوگرمی شیشه را به پایتخت منتقل كنند، بازداشت شدند. این محموله كه در افغانستان تهیه شده بود، چهار میلیارد تومان ارزش داشت.
 به گزارش جام‌جم، محمد ضیاءالدینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم در تشریح این عملیات گفت: پس از چند ماه كار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان كرمان، مشخص شد یك گروه از قاچاقچیان مواد مخدر به‌صورت سازمان‌یافته و باندی قصد حمل و جابه‌جایی مواد مخدر از نوع شیشه و به‌صورت عمده از طریق هوایی و فرودگاه بم به پایتخت را دارند. تحقیقات نشان داد این محموله مواد مخدر شیشه از نوع بسیار مرغوب است كه در لابراتورها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در كشور افغانستان تولید شده و قاچاقچیان از طریق مرزهای شرقی كشور وارد استان كرمان كرده‌اند.
وی ادامه داد: طی عملیاتی دقیق و حساب‌شده پس از بارگیری مواد مخدر در هواپیما كه در كارتن‌های خرما جاسازی شده بودند نسبت به كشف و ضبط مواد اقدام شد و هفت نفر از سوداگران در محل دستگیر شدند و طی تحقیقات از آنها سایر اعضای باند نیز شناسایی شدند و یك نفر كه واسطه مرتكبان در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان كرمان شناسایی و دستگیر شد.
دادستان بم با اشاره به ارزش چهار میلیارد تومانی این محموله گفت: یكی از سركردگان قاچاق مواد مخدر همراه چهار نفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر كه در پوشش مسافر قصد سوار شدن در پرواز را داشتند، دستگیر شدند.