یا قصاصم كنید یا آزاد

نامه مرد همسركش برای تعیین تكلیف اولیای‌دم

یا قصاصم كنید یا آزاد

مرد جوان كه سه سال قبل همسرش را كشته و به‌خاطر عدم پیگیری اولیای‌دم در زندان بلاتكلیف مانده بود دیروز از قضات دادگاه خواست تا تكلیفش را روشن كنند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 17 فروردین ماه سال ۹۵ به‌دنبال كشته شدن یك زن جوان به نام نسرین در خانه‌اش در بلوار فردوس در دستور كار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد این زن كه به تازگی از همسرش جدا شده با ضربات متعدد چاقو كشته شده است .جسد به پزشكی قانونی منتقل شد و پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت این زن و شوهر پس از جدایی بار دیگر با هم در ارتباط بوده‌اند. به این ترتیب شوهر نسرین به نام فرشاد به عنوان نخستین مظنون تحت بازجویی قرار گرفت .وی كه ادعا می‌كرد خبر ندارد چه كسی همسر سابقش را كشته در ادامه بازجویی‌ها در بن‌بست اطلاعاتی گرفتار شد و به قتل همسر سابقش به‌خاطر بدبینی اعتراف كرد .
وی پای میز محاكمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محكوم شد. حكم صادره در دیوان عالی كشور تایید شد اما چون اولیای‌دم پیگیر ماجرا نشدند فرشاد در زندان بلاتكلیف ماند. وی طی نامه‌ای از قضات دادگاه كمك خواست و درخواست كرد تا تكلیف او هرچه زودتر روشن شود. به این ترتیب طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی وی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد .
وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: چهار سال قبل از این ماجرا و در حالی كه عاشق نسرین بودم با او ازدواج كردم اما پس از مدتی به خاطر اختلاف نظر از هم جدا شدیم .بعد از طلاق من همچنان به او علاقه‌مند بودم و می‌خواستم بار دیگر زندگی‌ام را با او بسازم. به همین خاطر چند بار به خانه اش رفتم اما هر بار كه به آنجا می‌رفتم او در حال صحبت با گوشی تلفن همراهش بود. گمان می‌كردم او با افراد دیگری در ارتباط است. آخرین بار وقتی دیدم مشغول صحبت با موبایل است با عصبانیت خانه‌اش را ترك كردم. فكر خیانت همسر سابقم از ذهنم پاك نمی‌شد به همین‌خاطر به خیابان مولوی رفتم و یك چاقو خریدم. چند ساعت بعد بار دیگر به خانه نسرین رفتم و از او خواستم تا حقیقت را به من بگوید. اما وقتی با بی اعتنایی پاسخم را داد عصبانی شدم و با چاقو چند ضربه به او زدم .من واقعا عاشق زنم بودم و نمی‌خواستم او را بكشم، اما رفتارهای او باعث شد دست به چنین كاری بزنم.
وی در حالی كه سرش را پایین انداخته بود به قضات دادگاه گفت: من حالا برای مرگ آماده ام اما عدم پیگیری اولیای‌دم باعث شده در زندان بلاتكلیف بمانم. نمی‌دانم قرار است اعدام یا آزاد شوم. من از قتل نسرین پشیمانم و تحمل این زندگی را ندارم. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم تكلیفم را روشن كنند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا طبق ماده 429 برای فرشاد تصمیم‌گیری كند.